Industry Wire

Geplaatst door KickSo digital agency

Nieuwe wervingscampagne SPIE Nederland; Dit is het voor mij!

SPIE Nederland brengt het in beweging. Maar wat is ‘het’? Creatief bureau Wars vroeg het aan tien SPIE collega’s die nu vol trots schitteren in deze nieuwe wervingscampagne!

Volgens hen is het fantastisch. Het is mooi werk. Het is elke dag anders. Het is persoonlijk. Het is Nederland slimmer maken. Het is de grootste. Het is de toekomst. Het is leren. Het is leven. De campagne roept op om te ontdekken wat het voor jou is op werkenbijspie.nl.

Manouk Loonstijn, Communicatiemanager bij SPIE, licht toe: “Eigenlijk hebben we met SPIE nooit echt campagne gevoerd. Onze nieuwe merkpositionering is “SPIE brengt het in beweging” en met deze campagne heeft Wars ons op verrassende wijze laten zien wat ‘het’ is voor al onze medewerkers.”

“Het is namelijk voor iedereen anders”, vult Hans van Mook, eigenaar en creatief bij Wars, aan. “Dat merkte je heel goed toen we op verschillende projecten met diverse collega’s van Manouk spraken. Dat inzicht hebben we gebruikt om een zo persoonlijk mogelijke campagne vol trotse medewerkers te ontwikkelen. Een online campagne die we samen met KickSo digital agency hebben opgepakt. Met twee hero video’s, tien portretten en 5 videoportretten geven we een mooi inkijkje in hoe het is om bij de grootste multitechnische dienstverlener van Nederland te werken.”

“Dat klopt”, zegt Johan van Gool, oprichter en strateeg bij KickSo. “Het moment dat we werden gevraagd door SPIE en Wars om mee te denken over de invulling van deze innovatieve “arbeidsmerkcampagne” zagen we meteen kansen om deze storytellingcampagne in verschillende lagen uit te leveren om het verhaal daardoor zo goed mogelijk over te brengen. Hiervoor hebben wij gekozen voor Meta, YouTube en TikTok. Bewust, omdat we hiermee de campagne in zijn totaliteit op de meest efficiënte en effectieve manier kunnen laden. Daarnaast hebben wij samen met Wars een persoonlijke online vacaturetest ontwikkeld. Hiermee helpen wij SPIE met het selecteren van kandidaten. Gemakkelijk, snel en doeltreffend. Zo komen we er met een paar vragen gemakkelijk achter wat het voor jou is”.

Credits:
Verantwoordelijk bij SPIE: Manouk Loonstijn, Ilse Aarts, Stella de Smit
Creatie: Reijer van Kasteren en Hans van Mook (Wars)
Productie: Bram Kastelijns (Teyeger Visuals and Concepts)
Fotografie: Nick Franken
Online strategie en uitvoering: KickSo digital agency

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht