Geplaatst door NLConnect

NLconnect breidt verder uit met Simply.TV en SPIE

Den Haag, 9 maart 2023. Simply.TV en Spie hebben zich aangesloten bij NLconnect, de brancheorganisatie van de glasvezel- en breedbandindustrie. De vereniging ontwikkelt zich verder tot hét platform voor bedrijven in de glasvezel- en connectiviteitssector.

Mathieu Andriessen, directeur NLconnect: “De nieuwe aanmeldingen laten zien dat de innovatieve glasvezel- en connectiviteitsketen in ons land steeds intensiever samenwerkt. Het laat ook de diversiteit zien binnen onze vereniging. Als NLconnect bevorderen we onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling in de breedbandsector en behartigen we de gedeelde belangen bij stakeholders. Samen kunnen we de gezamenlijke uitdagingen rondom de aanleg en exploitatie van Gigabit netwerken en breedbanddiensten effectiever aangaan omdat ons draagvlak groter wordt. We heten de nieuwe leden dan ook van harte welkom!”

Over de nieuwe leden:

Simply.TV helpt tv-operators om hun gebruikersinterfaces om te vormen tot een optimaal platform voor het ontdekken van content door de consument. Het bedrijf doen dit door metadata voor lineaire tv-kanalen en OTT-streamingdiensten te leveren op basis van een unieke ID-structuur die gekoppeld is aan hun sport-, kinder- en beroemdheden universums. Hierdoor kan de consument bijvoorbeeld binnen de omgeving van de tv-provider alle content vinden van zijn favoriete acteur, regisseur, superheld, voetbalclub, etc. Daarnaast levert Simply.tv ook een eigen dataset met trefwoorden die de content nog dieper verbindt zodat een tv-provider ook eenvoudig de juiste content suggesties kan doen aan een klant.

SPIE is sinds jaar en dag een vertrouwde naam als het gaat om het ontwerpen en engineeren, het aanleggen en installeren, en het beheren en onderhouden van glasvezelnetwerken. Zij doen dit voor zowel nieuwe netwerken als reconstructies van bestaande infrastructuren, gericht op FttX, FttH en zendmasten in mobiele netwerken. Landelijk opererend maar op basis van lokale aanwezigheid werken zij vanuit de kernwaarden kwaliteit, prestatie en samenwerking aan betrouwbare, stabiele en snelle netwerken. Als onderdeel van de SPIE Groep, dé onafhankelijke Europese leider in multidisciplinaire dienstverlening op de gebieden van energie en communicatie, bogen zij daarbij op de expertise van zo’n 7000 collega’s in Nederland.

www.nlconnect.org