Industry Wire

Geplaatst door CRM Partners

Obvion legt met CRM Partners basis voor Customer Engagement

Barneveld, 12 november 2015CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement voor de financiële sector, start met de implementatie van Microsoft Dynamics CRM bij hypotheekverstrekker Obvion. De hypotheekverstrekker heeft als missie om 100 procent te handelen in het belang van de klant en betekenisvolle en persoonlijke relaties met hen op te bouwen. Het nieuwe CRM-systeem fungeert hiervoor als basis. Alle klantinformatie, contactmomenten en informatie over leningen worden hierin centraal vastgelegd en beschikbaar gemaakt voor iedereen in de organisatie. Dit stelt Obvion in staat om persoonlijk, relevant en proactief te communiceren met haar klanten.

Customer Engagement

Obvion is, samen met haar adviseurs, al langere tijd bezig om de relatie met de klant te verstevigen en verduurzamen. Obvion kiest daarbij bewust voor een model waarbij het hypotheekadvies bij de adviseur ligt. Het nieuwe CRM-systeem is dan ook onderdeel van een bredere strategie rondom Customer Engagement, waarbij digitale mogelijkheden voor klantcontact worden gecombineerd met een sterke emotionele klantrelatie. Door de realisatie van de nieuwe plannen krijgt Obvion meer inzicht in en grip op de customer journey en de contactmomenten die klanten hebben met hun hypotheekverstrekker. Met behulp van een CRM-strategie kunnen deze contactmomenten verder gepersonaliseerd worden en bovendien beter worden afgestemd op iedere individuele klant. CRM Partners is verantwoordelijk voor de uitrol van het systeem naar de hele organisatie en ondersteunt ook bij het verandertraject en trainingen.

Cynthia Tulp, Adjunct-Directeur Marketing, Communicatie en Sales bij Obvion: “Samen met onze adviseurs hebben wij gekeken hoe we deze nieuwe wereld kunnen vormgeven. Een wereld waarin we klanten beter willen leren kennen. Waarbij we onze klanten persoonlijk én proactief voorzien van relevante informatie over hun lening. Hierdoor kunnen we echt meedenken met de woondromen die onze klanten hebben. CRM gaat ons helpen om de klantbehoeften in kaart te brengen. Authenticiteit is hierbij heel belangrijk. Voor ons betekent dat: samen met onze adviseurs écht in het belang van de klant handelen. We streven naar digitale perfectie met persoonlijke aandacht en gaan voor 100 procent kwaliteit en de hoogst haalbare NPS-score.”

Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners: “Alleen als je precies weet wie de klant is en waar hij behoefte aan heeft, ben je in staat om persoonlijk proactief en relevant te communiceren. Daarom is het centraal vastleggen van zoveel mogelijk klantinformatie zo belangrijk. Met CRM zet Obvion dan ook een mooi fundament neer. Desalniettemin is Customer Engagement niet alleen een technisch feestje, de menselijke factor binnen de klantrelatie is minstens zo belangrijk. Obvion onderkent dit ook en weet een perfecte balans te hanteren tussen slimme techniek en menselijke klantinteracties. Juist deze combinatie maakt dat zij zo bijzonder zijn in hun markt.”

CRM Partners ontwikkelde onlangs een test waarmee organisaties na het invullen van 20 vragen inzicht krijgen in hoe zij scoren op het gebied van Customer Engagement. Bovendien krijgen deelnemers op basis van de uitkomst praktische tips om de klantbeleving te verbeteren. De test is te benaderen via: http://www.customerengagementtest.nl/

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht