OMD en MediaMonks ontwikkelen Guide of Thrones

MediaMonks en OMD hebben de ‘Guide of Thrones’ Messenger gelanceerd in samenwerking met Ziggo; een interactieve chatbot die virtueel antwoord geeft op vragen over Game of Thrones. De door MediaMonks ontwikkelde ‘Guide of Thrones’-bot is zowel op trouwe als beginnende kijkers gericht en is gebaseerd op een interactief script over de eerste zes seizoenen van de award-winnende HBO-serie.
In Game of Thrones komt een grote verzameling personages, verhaallijnen en gebeurtenissen samen. De ‘Guide of Thrones’-bot voorziet fans die de eerste seizoenen al hebben gezien van een interactieve geheugensteun, én biedt een introductie zonder spoilers voor nieuwe kijkers.
De tool werkt op Facebook Messenger en maakt gebruik van quick reply buttons en emoji’s. De gebruiker krijgt nuttige samenvattingen te zien die terugblikken op de personages en hun verhalen. Met de quick reply buttons navigeer je naar gerelateerde of willekeurige personages. Elk personage is herkenbaar aan een unieke emoji-combinatie en te ontdekken door emoji in te typen. De bot bereidt zo kijkers voor op het nieuwe seizoen van Game of Thrones dat 17 juli in Nederland wordt gelanceerd.
Roeland de Jong, Business Director, OMD Netherlands: “De vraag om een innovatief mediaconcept te ontwikkelen voor deze epische show heeft bij OMD vanaf het begin aangevoeld als een privilege. Wij zijn fan en ik ben trots op het eindresultaat; een persoonlijke en innovatieve opfrisbeurt voor nieuwe kijkers én de liefhebber.”
Victor Knaap, CEO, MediaMonks: “Wij zijn grote fans van de show en trots op de lancering van één van de eerste Messenger bots gebouwd op het snelle, fun en functionele potentieel van emoji’s om iedereen, fans en dummies, voor te bereiden op het langverwachte seizoen 7 van Game of Thrones.”
De ‘Guide of Thrones’ is een samenwerking tussen OMD, MediaMonks en Ziggo, en is vanaf nu beschikbaar via www.ziggo.nl/messenger.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.