Industry Wire

Geplaatst door Ankorstore

Onafhankelijke retailers in 23 landen kopen groot in tijdens Lift Days van Ankorstore

Ankorstore, het snelst groeiende netwerk van onafhankelijke retailers in Europa, rondt derde editie Lift Days succesvol af in 23 landen en markeert daarmee zijn nummer 1 positie in Europa.

De derde editie van de Lift Days (20 – 27 september) van Ankorstore was een groot succes en bevestigt daarmee de leidende positie van Ankorstore in Europa. De Lift Days, een initiatief om merken en retailers een alternatief te bieden voor de seizoensgebonden inkoopmomenten die momenteel door grote concerns en merken worden gedomineerd, bleken een uitstekende week voor retailers om hun voorraden aan te vullen en zich voor te bereiden op de feestdagen.

Nicolas D’Audiffret, medeoprichter en co-CEO van Ankorstore legt uit: “De charme van onze steden en dorpen in Europa ligt in de miljoenen onafhankelijke retailers. Om deze kleine ondernemers in het hart van onze steden te behouden, heeft Ankorstore een ecosysteem gecreëerd dat winkels en onafhankelijke merken de kans biedt om wereldwijd te groeien. Speciale evenementen, zoals onze Lift Days, laten de toewijding van onze merken en winkels in Europa zien. Tijdens de derde Lift Days werden 4,5 keer meer bestellingen geplaatst dan bij de tweede editie: dit jaar werd iedere 20 seconden een bestelling geplaatst, waar dat gedurende de tweede Lift Days iedere 90 seconden was. Gemeten naar transacties was het event dit jaar zelfs 2,5 keer zo groot als vorig jaar. Dit maakt het event een groot succes.”

Ankorstore: een Europees succesverhaal

Ankorstore is opgericht in 2019 en al actief in meer dan 23 landen door heel Europa, met kantoren in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland en Zweden.

Ankorstore biedt veel: een marktplaats voor inventaris, een collectie van bedrijfs- en sales tools, een alsmaar groeiende selectie van merken en een bruisende community waar retailers en merken verschillende voordelen uithalen. Ankorstore is partner van meer dan 100.000 retailers, bloemisten, koffieshops en andere conceptstores door heel Europa. Het bedrijf zoekt altijd naar authentieke producten en merken die e-commerce giganten niet aanbieden. De marktplaats van Ankorstore biedt een uitgebreide catalogus met producten van meer dan 9.000 Europese merken aan retailers die hun klanten een onderscheidende shopervaring en nieuwe producten wil bieden.

“Het tempo waar wij in groeien laat zien dat onafhankelijke merken en retailers de manier van werken in onafhankelijke retail willen veranderen. Onafhankelijke winkels hebben financiële steun en flexibele tools nodig om hun aanbod snel op te kunnen schalen. Ankorstore ondersteunt retailers bij het controleren van hun cashflow, met snel kunnen reageren en met het optimaliseren van hun inventaris management”, legt Nicolas Cohen uit, medeoprichter en co-CEO van Ankorstore.

Deze commerciële dynamiek is te danken aan de tools die Ankorstore aanbiedt om detailhandelaars en onafhankelijke merken te ondersteunen.

-Een 60-dagen betalingstermijn die ervoor zorgt dat het vernieuwen van de voorraden tegen gunstige voorwaarden makkelijker wordt.
-Een geminimaliseerd risico voor retailers door een minimumbedrag van €100 euro per merk op de eerste bestelling, in tegenstelling tot de minimumbedragen die normaal worden gehanteerd in een commerciële relatie buiten het platform.
-Vereenvoudiging van bestellen met de mogelijkheid om slechts één samengestelde bestelling te kunnen plaatsen, bestaande uit verschillende merken.

Ankorstore is opgericht door ondernemers voor ondernemers. “Mijn drive als ondernemer is om impact te hebben op iemands leven. Het is belangrijk voor mij om iets betekenisvols te kunnen doen dat iedereen begrijpt. Ik vindt het geweldig om technologie naar een oude bedrijfstak te brengen waar mensen van houden: onafhankelijke retail. We zijn geneigd om technologie te zien als iets ontwrichtends dat waarde vernietigd. Bij Ankorstore laten we zien dat technologie wordt ingezet om te behouden wat mensen belangrijk vinden”, verklaart Nicolas Cohen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht