Industry Wire

Geplaatst door Coyote Logistics

Onderzoek Coyote: 81% van de bedrijven besteedt meer aandacht aan duurzaamheid

Amsterdam 7 oktober 2020 — Steeds meer sectoren en bedrijven maken een prioriteit van duurzaamheid met het oog op een groenere toekomst, zo blijkt uit onderzoek van Coyote Logistics, genaamd ‘Beheer van een duurzame supplychain: het zorgen voor een slimmere, duurzamere toekomst’. 81 procent van de bedrijven besteedt anno 2020 meer aandacht aan duurzaamheid dan drie jaar eerder, zo stelt het onderzoek. Deze organisaties vinden het nodig dat hun supplychains een integrale rol spelen bij het nemen van duurzame initiatieven in hun netwerken.

Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met het externe marketonderzoeksbureau Martec en analyseerde hoe internationale verladers tegenwoordig denken over duurzaamheid. Het doel van het onderzoek was om meer inzicht te krijgen in hoe leidinggevenden van toeleveringsketens de duurzaamheidskwestie aanpakken en waar ze denken dat de meeste groeikansen liggen. Voor het onderzoek werden 250 internationale verladers uit verschillende sectoren, bedrijfsgroottes,  verticale markten en anciënniteitsniveaus gevraagd naar hun inkoopgewoonten en percepties over de evolutie naar een duurzamere supplychain.

Mike Sinkovitz, Senior Vice President van Coyote Transportation Management: “Bij Coyote begrijpen we dat duurzaamheid tegenwoordig van groot belang is, en dat dit een blijvend fenomeen is. Als leider en innovator binnen de supplychain levert Coyote inzichten en innovatieve oplossingen die duurzaamheid ondersteunen, aangestuurd door ons industrieforum Coyote Collective. Met onze geavanceerde technologie, eigen onderzoek en meer dan tien jaar ervaring in de sector, hebben we een uitstekende positie om de toename van duurzame processen over een breed bereik van logistieke diensten te ondersteunen. De eerste stap is begrijpen hoe de sector hier vandaag de dag over denkt. En daarom willen we de resultaten van dit onderzoek graag delen.”

Een opmerkelijke bevinding uit het onderzoek is dat de duurzaamheidstrend binnen de supplychain sterk aanwezig is bij bedrijven van elke omvang. Hetzelfde geldt voor verschillende branches. Deze gemeenschappelijke toewijding benadrukt dat duurzaamheid blijvend is, ongeacht de grootte van het bedrijf of de sector. Organisaties die veranderingen in hun eigen netwerken willen doorvoeren, hebben de steun van alle bedrijfsafdelingen nodig, waarbij de supplychain vaak het voortouw neemt. Sinkovitz: “Om duurzaamheid op succesvolle wijze te stimuleren, moeten supplychain-professionals prioriteit geven aan deze initiatieven in hun hele netwerk, en dat kunnen ze niet alleen.”

Consumenten hebben invloed op de duurzaamheidsinitiatieven binnen de toeleveringsketen

Om beter te begrijpen hoe belangrijk duurzaamheid is voor de consumenten die vraag en aanbod stimuleren, werd in het onderzoek ook gevraagd naar hun standpunten over het kopen van producten of diensten van merken die meer aandacht besteden aan het milieu. Al 77 procent van de bedrijven met een omzet tussen de 1 en 199 miljoen dollar besteedde de laatste drie jaar meer aandacht aan duurzaamheid. Geen verkeerde keuze, aangezien consumenten in toenemende mate waarde hechten aan duurzaamheid. Zo geeft 84 procent van de ondervraagde consumenten aan dat ze de beslissing over een aankoop meer dan waarschijnlijk zouden baseren op de duurzaamheidspraktijken van het merk.

De loyaliteit van consumenten op basis van duurzaamheidsinspanningen kwam in het onderzoek ook duidelijk naar voren. 61 procent van de ondervraagden verklaarde bereid te zijn langer op de levering van hun aankopen te wachten, als dit ten goede komt van het milieu. Desondanks zijn bezorgopties op dezelfde en de volgende dag nog altijd gebruikelijk.

Sinkovitz: “De onderzoeksresultaten schetsen duidelijk het contrast tussen de wens voor snelle leveringen en duurzame verzendpraktijken. Om beide te kunnen realiseren, is een holistische, gezamenlijke inspanning van alle leden van de supplychain nodig.”

Vanwege de toegenomen vraag naar meer milieuvriendelijke producten en diensten, is meer aandacht voor duurzaamheid van de toeleveringsketen essentieel: 98 procent van de internationale verladers heeft nu ten minste één teamlid dat zich uitsluitend bezighoudt met groene initiatieven. Slechts 25 procent van hen gaat echter nog een stap verder en eist informatie met betrekking tot duurzaamheid binnen hun RFP’s. Dit wijst op een gebrek aan eensgezindheid over het plannen en meten van prestaties.

Wat dit betekent voor de toeleveringsketen

Nu meer internationale verladers toegewijde teamleden hebben die zich uitsluitend richten op duurzaamheidsinitiatieven en 81 procent meer aandacht heeft voor dit soort inspanningen dan drie jaar geleden, staat vast dat de sector de noodzaak van milieuvriendelijke initiatieven inziet. Supplychainprofessionals stellen lange termijn-doelstellingen inzake duurzaamheid op, die ze verwachten binnen de komende vier tot vijf jaar waar te maken.

De toeleveringsketen is wakker geschud en beseft dat duurzaamheid bovenaan de agenda moet staan om op de lange termijn succesvol te blijven. Bedrijven rapporteerden dat duurzaamheidspraktijken zorgden voor rendement (ROI) op basis van belangrijke prestatie-indicatoren, waaronder kostenbesparingen (67 procent), een verbetering van de reputatie van het bedrijf (59 procent) en een weerspiegeling van het leiderschap binnen de sector (52 procent).

Prioriteit geven aan duurzaamheid wordt cruciaal voor bedrijven om blijvend succes te behalen. De bevindingen van het Coyote-onderzoek dienen als een richtlijn om deze inspanningen te ondersteunen en duiden het begin aan van een meer duurzame toekomst binnen de toeleveringsketen.

Het volledige onderzoek is te downloaden via coyotelogisticsevents.com.

Ontdek op coyote.com/sustainability hoe Coyote verladers helpt om hun duurzaamheidsprestaties te verbeteren aan de hand van een betere benutting van eigen vervoersmogelijkheden, intermodale conversie, LTL-consolidatie, RFP-beheer en netwerkanalyses.

###

OVER COYOTE LOGISTICS, LLC, EEN BEDRIJF VAN UPS

Coyote Logistics is een toonaangevende internationale externe logistieke dienstverlener die een diverse, gecentraliseerde transportmarkt combineert en elke dag meer dan tienduizend verzendingen verwerkt. Coyote biedt een uitgebreid portfolio aan met multimodale oplossingen – inclusief volle ladingen, minder dan volle ladingen (LTL), intermodaal, lucht en oceaan en grensoverschrijdend – met gegevensintelligentie en marktinzichten om de bedrijfsgroei van klanten in een snel veranderde wereld te versterken. Coyote werd in 2015 een UPS-bedrijf, wat een extra uitbreiding was van ons portfolio met internationale diensten. Coyote heeft meer dan drieduizend medewerkers in 19 kantoren wereldwijd, waarvan het hoofdkwartier zich in Chicago bevindt. Neem voor meer informatie een kijkje op: Coyotelogistics.com.

OVER DE MARTEC GROUP, INC

De Martec Group is gespecialiseerd in het oplossen van complexe problemen. Martec’s aanpak van marktonderzoek zorgt ervoor dat klanten een beter begrip krijgen van hun consumenten, markten en mogelijkheden. Gedurende hun 35-jarig bestaan heeft de groep duizenden projecten in B2B- en B2C-markten voltooid. De organisatie werkt samen met klanten om elk project aan te passen aan hun behoeften en hanteert een raadgevende aanpak bij elke klant. De Martec Group heeft kantoren in Chicago, Detroit, Frankfurt, Shanghai en Peking. Neem een kijkje op: www.martecgroup.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht