Industry Wire

Geplaatst door Interxion

Onderzoek: IT-leiders moeten hun teams bijscholen om meer waarde uit data te halen

 

  • Bijna tweederde (65%) van de IT-leiders wereldwijd denkt dat ze moeten investeren in datavaardigheden binnen hun teams om zo meer waarde uit data te halen.
  • Meer dan de helft (55%) van de IT-leiders in Europese bedrijven ziet de noodzaak in van het vergroten van de datavaardigheden van werknemers, vergeleken met 78 procent van de Noord-Amerikaanse bedrijven, 63 procent van de Latijns-Amerikaanse bedrijven, en 48 procent van de Aziatische bedrijven.

Amsterdam, 9 mei 2022 – Nieuw onderzoek van Digital Realty toont aan dat 65 procent van de IT-leiders van een aantal van ’s werelds grootste bedrijven zegt dat ze de data-competentie van hun teams moeten vergroten om concurrerend te blijven en waarde uit data te halen. Dit percentage loopt op tot 55 procent voor Europese bedrijven, vergeleken met 78 procent op Noord-Amerikaanse bedrijven, 63 procent voor Latijns-Amerikaanse bedrijven en 48 procent voor Aziatische bedrijven.

Het belang van het bijscholen van teams overtreft het investeren in kunstmatige intelligentie (59%) en was het op een na populairste antwoord van de ondervraagden op de vraag wat voor hun bedrijven in de komende twee jaar de belangrijkste factor is om meer datagestuurde inzichten mogelijk te maken. Alleen het verbeteren van de data-infrastructuur (72%) scoort hoger. Daarnaast benadrukte 21 procent van de IT-leiders wereldwijd dat het gebrek aan intern talent om data te analyseren en het gebrek aan talent om technische capaciteit op te bouwen (21%), tot de grootste obstakels behoren waar hun organisaties mee te maken hebben als ze waardevolle inzichten uit hun data willen halen.

Breder probleem
Dat teams over de vaardigheden beschikken om waarde uit data te halen en van datagestuurde strategieën een prioriteit maken is van cruciaal belang als ze willen blijven concurreren in een wereld waar data steeds belangrijker wordt. Uit het onderzoek blijkt dat driekwart (75%) van de bedrijven met een omzet van meer dan 1 miljard dollar een formele datastrategie in de planning-, adoptie- of uitvoeringsfase heeft. Dit in vergelijking met 63 procent van de bedrijven wereldwijd, wat aangeeft dat grotere bedrijven vanuit een dataperspectief iets voorlopen op de trend. Dit kan hen een voordeel opleveren ten opzichte van kleinere concurrenten naarmate de hoeveelheid data groeit en Data Gravity een grotere uitdaging wordt.

“Naarmate de hoeveelheid data wereldwijd exponentieel toeneemt, neemt het Data Gravity-effect onvermijdelijk toe, vooral als werknemers niet over de vaardigheden beschikken om de data effectief te verwerken”, legt Dave McCrory, VP of Growth en Global Head of Insights and Analytics bij Digital Realty, uit. “Dit fenomeen zorgt ervoor dat grote hoeveelheden data voortdurend meer data aantrekken, waardoor het onmogelijk wordt om deze te verplaatsen, aan te passen, of er waarde uit te halen. Dit creëert barrières voor bedrijven en in plaats van dat data een stimulans is, kan het een averechts effect hebben.”

“Digital Realty begrijpt de groeiende uitdagingen waarmee bedrijfsleiders worden geconfronteerd en daarom hebben wij PlatformDIGITAL® gebouwd, ons eerste wereldwijde datacenterplatform in zijn soort. Hiermee willen we blijven inspelen op de steeds veranderende data-, besturings- en netwerkvereisten van wereldwijde ondernemingen en hen helpen nieuwe, data-first strategieën te realiseren.”

Vooruitblik
Uit het onderzoek blijkt dat 18 procent van de IT-leiders in Europa (17% wereldwijd) verwacht dat datagestuurde inzichten hen in de toekomst zullen helpen meer talent aan te trekken, wat suggereert dat mensen zich aangetrokken zullen voelen tot organisaties die efficiënt gebruikmaken van data. Dit leidt tot een cumulatief effect, waarbij de meer datavaardige bedrijven meer werknemers met datavaardigheden aantrekken en zo hun concurrentievoordeel opbouwen.

Over Digital Realty
Digital Realty ondersteunt ondernemingen en serviceproviders door het volledige spectrum van datacenter-, colocatie- en interconnectieoplossingen te leveren. PlatformDIGITAL®, het wereldwijde datacenterplatform van het bedrijf, biedt klanten een betrouwbare basis en bewezen Pervasive Datacenter Architecture PDx™-oplossingsmethodologie voor het schalen van digitale business en het efficiënt beheren van Data Gravity-uitdagingen. Met 291 faciliteiten in 47 metropolen in 24 landen op zes continenten, gevende datacenters van Digital Realty klanten toegang tot de verbonden gemeenschappen die belangrijk voor hen zijn. Ga voor meer informatie naar www.digitalrealty.com of volg ons op LinkedIn en Twitter.

Over Interxion: A Digital Realty Company
Interxion:  A Digital Realty Company, is een toonaangevende aanbieder van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten in heel EMEA. Met meer dan 700 connectiviteitsproviders in meer dan 106 datacenters verspreid over 13 Europese landen, biedt Interxion toegang tot connectiviteits-, cloud- en contenthubs. Als onderdeel van Digital Realty hebben klanten daarnaast toegang tot 47 metropolen verspreid over zes continenten. Ga voor meer informatie naar interxion.com of volg ons op LinkedIn en Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht