Onderzoek Zebra Technologies: 7 van de 10 ziekenhuisdirecteuren erkennen dat er meer geïnvesteerd moet worden om personeel maximaal in te zetten

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator met oplossingen en partners die een concurrentievoordeel bieden, kondigt vandaag de uitkomst van hun laatste Healthcare vision rapport aan. Het “Smarter, More Connected Hospitals”- rapport laat zien dat er een grotere wil is om geavanceerde technologie te implementeren om eerste hulpdiensten weerbaarder te maken en patiëntenervaringen te digitaliseren.
Bijna 90% van de ondervraagde uitvoerende besluitvormers en 83% van de clinici, vonden dat realtime informatie essentieel is voor optimale patiëntzorg. Ziekenhuizen investeren meer in klinische mobiliteitsinstrumenten, realtime location systems (RTLS) en intelligente workflowoplossingen om slimme, beter verbonden workflows te ondersteunen. Daarentegen vindt twee derde van de besluitvormers dat hun organisatie niet genoeg investeert om de efficiëntie van het personeel te maximaliseren en dat er meer gedaan moet worden in de toekomst.
“De COVID-19-pandemie heeft de efficiëntie van zowel de klinische als de administratieve workflows getest,” zegt Chris Sullivan, Global Healthcare Practice Lead, Zebra Technologies. “Met als resultaat dat managers in de gezondheidszorg de uitdaging hebben om technologische systemen te optimaliseren en vernieuwen om de wensen van clinici en patiënten te beantwoorden.”
Behoefte aan intelligente workflowautomatisering
Ongeveer twee derde van de leidinggevenden erkent dat artsen en zorgverleners zijn overbelast tijdens hun dienst en dat zij teveel tijd kwijt waren aan het lokaliseren van medische apparatuur en producten. Meer dan de helft rapporteerde dat hun personeel overbelast was en hun werk niet afkreeg tijdens hun dienst. Met hun veiligheid en gezondheid als topprioriteit richten ziekenhuisleidinggevenden zich op technologie om vermoeidheid tegen te gaan, fouten door handmatige processen te verminderen en een hernieuwde focus op de tijd met de patiënten:
- Ongeveer 80% van de leidinggevenden wil de workflows automatiseren in het komende jaar om het supply chain-management te verbeteren waardoor het lokaliseren van essentiële apparatuur makkelijker wordt, eerste hulp en operatiekamers beter worden ingericht en de personeelsplanningen worden gestroomlijnd.
- Ongeveer drie vierde gaat technologie voor lokalisatie gebruiken zoals radio frequency identification (RFID) om zo beter apparatuur en spullen te traceren om de doorloop van patiënten en veiligheid te verbeteren. Ze kijken ook naar oplossingen voor lokalisatie om meer dynamische workflows te creëren en efficiëntie van personeel, veiligheid en compliance te verbeteren
- Net zoveel leidinggevenden zeggen dat ze visionaire oplossingen zoals Internet of Things (IoT)-sensoren, prescriptieve analytics en artificial intelligence (AI) willen integreren om zo klinische en poliklinische zorg te verbeteren terwijl de mogelijkheden voor arts-naar-patiënt gesprekken op afstand en clinici-naar-clinici consulting blijft groeien.
“Ziekenhuispersoneel moet de mogelijkheid hebben om de conditie van iedere patiënt, al het personeel en elk bedrijfsmiddel te identificeren, traceren, lokaliseren en monitoren. Een mobiel apparaat kan dat niet alleen doen. Dat is waarom we een snelle groei zien in investeringen op gebied van lokalisering- en automatiseringsoplossingen,” aldus Sullivan. “Het is de technologie die achter de schermen werkt aan het verbeteren van de werkstromen van clinici op de werkvloer en de ervaringen van de patiënt.”
Speciaal ontworpen mobiliteitsoplossingen sturen beheersbaarheid aan
De meerderheid van de respondenten (84%) gelooft dat de kwaliteit van de patiëntenzorg wordt verbeterd als zusters, artsen en non-klinische gezondheidsmedewerkers toegang hebben tot collaboratieve instrumenten en het gemak van mobiele apparaten om gezondheidszorg applicaties te gebruiken.
Dit komt misschien als een verrassing als je in acht neemt dat mobiele technologie al meerdere jaren gebruikt wordt bij zowel klinische als non-klinische workflows. In 2017 gebruikten de meeste verpleegsters, doktoren en lab technici mobiele apparaten en het gebruik door apotheek- en intensive care-personeel steeg. Echter gebruikte toentertijd veel personeel van de eerste hulp-faciliteiten hun persoonlijke mobiele apparaten om te verbinden met de zorginformatiesystemen en workflow-applicaties.
De aanpak tegenover mobiliteit is aan het veranderen. Bijna de helft (49%) van de ondervraagde leidinggevenden bieden hun werknemers nu apparaten van het ziekenhuis voor de gezondheidszorg omdat meer clinici rugged apparaten nodig hebben, ziekenhuizen meer mobiele mogelijkheden nodig hebben op afstand en dataveiligheid een topprioriteit wordt. Diegene die al klinische mobiele oplossingen hebben geïmplementeerd zien een positieve impact op de kwaliteit en kosten van patiëntenzorg waarbij 8 van de 10 een toename in medische workflow-nauwkeurigheid en precisie ziet en ook een vermindering van te voorkomen medische fouten.
Alle technologische investeringen gekoppeld aan arbeidskrachttransformatie
De meeste ziekenhuis leidinggevenden verwachten de apparaten in te zetten bij bijna al het personeel in de komende vijf jaar. Echter ligt de focus op verpleegsters die werken op eerste hulp, intensive care units (ICU) en operatiekamers net als IT-medewerkers, supply chain/voorraadsmanagement en patiëntenvervoer. Dit is een verschuiving ten opzichte van 2017, toen verpleegsters en facility management personeel de voorkeur kregen voor het inzetten van de apparaten.
“Het verbeteren van teamcommunicatie is nu een topprioriteit van veel ziekenhuizen en leidinggevenden zijn erg bezorgd over de preventie van de verspreiding van het virus en burnouts van het huidige personeel,” zegt Rikki Jennings, Chief Nursing Informatics Officer (CNIO), Zebra Technologies. “Er is ook druk om de erg drukke ruimtes, zoals eerste hulpposten en operatiekamers te automatiseren in het aankomende jaar, wat vraagt om personeel met mobiele apparaten.”
Daarbij komt dat zorg op afstand en op afstand traceren van patiënten steeds belangrijker worden bij leidinggevenden, waarbij beide het eerste hulp- en operatiekamerpersoneel zal helpen. Vooruitstrevende leiders willen nu die transitie starten van een handmatig reactief proces naar een automatisch en voorspellend systeem in de aankomende jaren.
Het resultaat is dat de meeste procurement en IT-teams nu aan het werken zijn om het personeel uit te rusten met mobiele oplossingen die hun in staat stelt om toegang te hebben tot intelligente communicatie- en lokaliseringsinstrumenten en voordeel te halen uit automatiseringsoplossingen die ontworpen zijn om workflows te stroomlijnen en zorglevering te verbeteren. In werkelijkheid wordt er verwacht dat er net zoveel doctoren, apothekers, radiologen en lab technici een mobiel apparaat gaan gebruiken in de aankomende twee jaar als de eerste hulpmedewerkers.
“Meer dan ooit tevoren is het van vitaal belang dat alle ziekenhuisfuncties samenwerken als een samenhangend ecosyteem. Dat is alleen mogelijk als ze allen verbonden zijn met elkaar en de juiste informatiesystemen,” zegt Jennings. “De meeste transformatie-ambities van ziekenhuizen zijn gegrond in of afhankelijke van mobiele technologie in een of andere vorm. Ervoor zorgen dat elk personeelslid een klinisch apparaat bij de hand heeft is de eerste stap in het behalen van een nieuwe standaard van patiëntenzorg en operationele effectiviteit.”
Belangrijkste uitkomsten
- Zebra’s wereldwijde ‘Smarter, More Connected Hospitals’-rapport laat zien dat ziekenhuizen investeren in klinische mobiliteitsinstrumenten, realtime location systems (RTLS) en intelligente workflow-oplossingen. Toch vind 67% van de ziekenhuisleidinggevenden dat er meer gedaan moet worden in de toekomst.
- De meeste ziekenhuizen zijn vastbesloten om “het juiste apparaat aan de juiste werknemer te geven”, Een verschuiving van 2017 waar de “neem je eigen apparaat mee” strategie even populair was.
- Ook al proberen ziekenhuizen al hun personeel mobiele apparaten te geven in de aankomende vijf jaar, de prioriteit wordt nu gegeven aan stafleden van de eerste hulp en operatiekamers die de klinische mobiliteitsoplossingen nodig hebben om de stijging van patiënten te managen en samen te werken met artsen en verpleegsters.
- Technologie die ervoor zorgt dat workflows worden geautomatiseerd en realtime informatie wordt geleverd, helpen zowel patiënten en artsen de tijd te verminderen die nodig is voor het pakken van benodigde spullen en informatie. Dit geoptimaliseerde informatie ecosysteem kan leiden tot betere beslissingen en minder fouten.
- Zorg op afstand en het op afstand monitoren van patiënten zal een transformatie effect hebben voor zowel clinici als patiënten in de aankomende paar jaar en de meeste ziekenhuisleidinggevenden willen meer uitgeven om nieuwe applicaties toe te passen.
###
ENQUETE ACHTERGROND EN METHODOLOGIE
Zebra’s “Smarter, More Connected Hospitals”-rapport is uitgevoerd door middel van een online enquête ingevuld door 500 senior-level ziekenhuisbestuurders binnen de klinische, IT en procurement disciplines. Het doel van het onderzoek was om de rol van technologie in acute zorginstellingen beter te begrijpen. Alle data zijn verzameld en verwerkt door een onafhankelijk onderzoeksbedrijf, Azure Knowledge Corporation waarbij respondenten in Azië, Europa, Latijns Amerika en Noord Amerika de enquête hebben afgenomen. Het volledige rapport kan hier worden gedownload.
Over Zebra Technologies
Zebra (NASDAQ; ZBRA) stelt organisaties in retail/e-commerce, productie, transport en logistiek, gezondheidszorg en andere industrieën in staat om een concurrentievoordeel te behalen. Met meer dan 10,000 partners in 100 landen, levert Zebra op de markt aangepaste, end-to-end oplossingen om ervoor te zorgen dat elk bedrijfsonderdeel en elke werknemer zichtbaar, verbonden en volledig geoptimaliseerd is. De leidende producten van het bedrijf verbeteren de winkelervaring, traceren en beheren voorraden en verbeteren de efficiëntie van supply chain en patiëntverzorging. In 2020 stond Zebra voor het tweede opeenvolgende jaar in de Forbes Global 2000-lijst en stond het in de lijst van de beste bedrijven voor innovators van Fast Company. Kijk voor meer informatie op www.zebra.com, of schrijf u in voor onze nieuwsbrief. Participeer in ons Your Edge blog, volg ons via social media op Linkedin, Twitter en Facebook en kijk naar onze Story Hub: Zebra Perspectives.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.