Geplaatst door Bynco

Online autokopen niet alleen voor jongeren

Den Haag – De gemiddelde leeftijd van een online autokoper is 43,4 jaar dat blijkt uit cijfers van Bynco.com, de eerste webshop voor jong gebruikte auto’s in Nederland.

Leeftijd opvallend
“Onze jongste klant in 2018 was 20 jaar en de oudste 83”, aldus Jeroen Veldman van Bynco. Iemand van 20 jaar heeft vaak een ander budget dan iemand van 83 jaar, daarom heeft Bynco een breed aanbod aan auto’s. Jeroen Veldman: “Dat is iets waar we continu aan werken, daarom stellen we onze e-commerce machine nu ook beschikbaar voor externe verkopers. Waarbij een aanbieder aan onze eisen en richtlijnen moet voldoen om de kwaliteit van het aanbod te waarborgen. Dus meer aanbod maar wel met Bynco kwaliteit.”

Eerlijk en transparant online verkopen werpt vruchten af
De brede leeftijdscategorie van klanten is voor Bynco het bewijs dat het loont om eerlijk, eenvoudig en transparant te werken. Bynco heeft als missie om eerlijk te zijn over auto’s. Dat betekent dat consumenten compleet inzicht krijgen in de staat van de auto. “Tweedehands auto’s zijn gebruikt en dan is het logisch dat er gebruikssporen zijn. Die poetsen we niet weg, maar fotograferen we juist”, legt Veldman uit. “Zo weet de consument precies wat hij koopt.”

14 dagen proefrijden
Bynco biedt een complete online koperservaring, inclusief de optie om te betalen via IDEAL en te retourneren. De auto wordt binnen 5 werkdagen thuisbezorgd. Is de klant niet tevreden dan kan de auto binnen 14 dagen worden geretourneerd. “Dat is uniek in de automotive branche, zegt Veldman”.

Stijging aankoop buiten openingstijden reguliere dealers
Uit de cijfers van Bynco blijkt verder dat 42% van de aankopen plaatsvinden buiten de openingstijden van de reguliere autodealer. 39% van al het chat contact vindt tevens plaats buiten de reguliere openingstijden. Het retourpercentage is in 2018 verder afgenomen, 98% houdt hun gekochte auto. Een leuk feitje blijft dat de gemiddelde iDEAL betaling aan Bynco € 13.494,16 bedraagt en daarmee aanzienlijk hoger dan het landelijke gemiddelde van € 121,- is.