Geplaatst door Samsung

Een open mindset wint altijd

Schiphol, 30 april 2024 – Met minder dan 100 dagen te gaan tot Parijs 2024, trapt Samsung officieel zijn ‘Open Always Wins’-campagne af en opent het bedrijf de Olympische showcase Olympic™️ rendezvous @ Samsung | Champs-Elysees 125.

Open Always Wins

Met ‘Open Always Wins’ laat Samsung zien dat een open mindset ervoor zorgt dat mensen het onmogelijke kunnen bereiken. De verhalen van onder andere Team Samsung Galaxy-atleet Sifan Hassan (Nederland) zijn hier het perfecte voorbeeld van.

“Samsung al bijna 40 jaar wereldwijd partner van de Olympische en Paralympische Spelen en richt zich op innovatie en unieke ervaringen,” zegt TM Roh, hoofd Mobile eXperience Business bij Samsung. “Technologie speelt een belangrijke rol bij hoe mensen de Spelen beleven. Dit jaar, met ‘Games Wide Open’ als thema van de Olympische Spelen 2024, willen we fans en atleten dichter bij elkaar brengen en een nog specialere ervaringen bieden met onze ‘Open Always Wins’-campagne.”

Hoogtepunten uit de Olympische en Paralympische geschiedenis herbeleven

Samsung opende ook zijn showcase Olympic™️ rendezvous @ Samsung | Champs-Elysees 125, waar fans hoogtepunten uit de Olympische en Paralympische geschiedenis kunnen herbeleven. Hierbij werkte het bedrijf samen met Pritzker Prize-winnende architect Jean Nouvel, omdat zijn baanbrekende werk de grenzeloze mindset van de Olympische atleten perfect weerspiegelt. Om ‘Games Wide Open’ terug te laten komen is de ruimte geïnspireerd op de Parijse Salons uit de tijd van de Verlichting.

“Deze ruimte viert openheid met de abstracte gevel die bewegingen vastlegt en net zo snel laat verdwijnen als ze verschijnen,” zegt Jean Nouvel. “De matte witte spiegels nemen bezoekers mee langs alle nieuwste innovaties.”

De openingsceremonie van Olympic™️ rendezvous @ Samsung | Champs-Elysées 125 werd ingeluid met het doorknippen van een lint en onder de aanwezigen waren TM Roh en verschillende ambassadeurs van Team Samsung Galaxy, waaronder de Franse surfer Joanne Defay, de Britse breakdancer Karam Singh en Étienne Thobois, directeur-generaal van het Parijse organisatiecomité voor de Olympische en Paralympische Spelen van 2024.

“Samsung heeft de afgelopen decennia een cruciale rol gespeeld in hoe fans de Spelen ervaren en het is indrukwekkend hoe zij dit in deze showcase naar een nog hoger niveau tillen,” zegt Anne-Sophie Voumard, Managing Director Televisie en Marketing Services van het IOC.

De Olympic™️ rendezvous @ Samsung is geopend van 3 mei tot 31 oktober — van maandag tot en met zaterdag tussen 10.00 en 20.00 uur en op zondag tussen 11.00 en 20.00 uur. Gedurende de hele zomer zullen hier evenementen plaatsvinden die toegankelijk zijn voor het publiek.

Naast de showcase op de Champs-Élysées worden er ruimtes geopend in het Olympisch Park, het Olympisch en Paralympisch Dorp en het Main Press Centre. Bovendien komen er Samsung Galaxy-oplaadstations op belangrijke Olympische en Paralympische locaties, waar bezoekers de nieuwste Galaxy-innovaties kunnen uitproberen.

Bekijk de ‘Open Always Wins’-campagne op Samsungs YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/watch?v=p6Z4dZ4vDUE. Meer informatie over Samsungs activiteiten rond de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024 zijn te vinden op https://www.samsung.com/olympics/.

Over Samsung

Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Het bedrijf herdefinieert de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en LED-oplossingen, en biedt een naadloos verbonden gebruikerservaring via zijn SmartThings-ecosysteem en open samenwerking met partners. Kijk voor het laatste nieuws op de Samsung Newsroom op http://news.samsung.com/nl.

Over Samsung als partner van de Olympische Spelen

Samsung is wereldwijd Olympisch partner sinds de Olympische Winterspelen van Nagano in 1998. Al meer dan 25 jaar hebben atleten en fans vertrouwd op Samsungs baanbrekende mobiele technologie om de Olympische geest te delen en de digitale toekomst van de Spelen vorm te geven. Dit partnerschap gaat binnenkort zijn vierde decennium in en blijft actief tot en met de Spelen in Los Angeles in 2028. Samsungs innovaties in draadloze communicatie, computerapparatuur, kunstmatige intelligentie, virtual reality, augmented reality en 5G zullen de manier waarop de wereld de Olympische Spelen ervaart permanent veranderen.

Over Samsungs betrokkenheid bij de Paralympische Spelen

Samsung is een wereldwijde partner van het International Paralympic Committee (IPC) op het gebied van draadloze communicatie- en computerapparatuur. Sinds de Paralympische Winterspelen van Torino in 2006 heeft het bedrijf met trots de Paralympische beweging gesteund. Samsung blijft toegewijd aan de Paralympische Spelen tot en met de editie van Los Angeles in 2028. Dit engagement omvat mobiele ervaringen dankzij innovaties in draadloze communicatie, computerapparatuur, kunstmatige intelligentie, virtual reality, augmented reality en 5G.