Geplaatst door Malt

De opkomst van freelance marktplaatsen: Malt neemt Comatch over en versterkt positie als Europees marktleider

– Malt neemt Comatch over, Europa’s toonaangevende marktplaats voor freelance managementconsultants en industrie-experts
– Comatch en Malt zijn marktleider in hun respectievelijke markten, hetgeen een solide basis vormt voor de ambitieuze Europese groeiplannen
– De toevoeging van Comatch aan het portfolio is een strategische zet; hun expertise, kennis en toegang tot een bredere zakelijke markt zal het Malt netwerk, van onafhankelijke talenten en concultants, uitbreiden
– Malt kan haar klanten nu op alle vlakken voorzien, van strategie tot executie, met een breed netwerk van hoogopgeleide freelancers
– Malt voorspelt voor de Benelux een bedrijfsvolume van 950M EUR in 2025

Parijs/Berlijn, 28 maart 2022 – De toonaangevende Europese freelancersmarktplaats Malt, opgericht in Frankrijk, heeft Comatch overgenomen, de marktplaats met gescreende onafhankelijke management consultants en industrie-experts. Door de overname wordt het Malt netwerk van hoogopgeleide freelancers uitgebreid met management consultants. Dit brengt Malt dichter bij de beoogde doelstelling om 1 miljard euro bedrijfsvolume te halen in Europa tegen eind 2025.

Met een Europese freelancemarkt die gewaardeerd wordt op 355 miljard euro, wil Malt de onbetwiste Europese leider worden en voorkeurspartner voor bedrijven die op zoek zijn naar externe krachten. De Benelux is hierbij één van de focusgebieden en heeft een geschatte marktwaarde van 51 miljard euro, waarvan Nederland 37 miljard euro en Belgie 14 miljard euro*.

Comatch, Europa´s leidende consulting marktplaats, heeft een sterke community opgebouwd van meer dan 15.000 onafhankelijke top management consultants en industrie-experts. Sinds de lancering is de consulting marktplaats, met hoofdkantoor in Berlijn, gegroeid in negen markten met 130 fulltime medewerkers.

De weg naar de Europese top
Met een community van 340.000 freelancers, de grootste in Europa, is Malt hard op weg om Europa’s meest uitgebreide netwerk van hoogopgeleide freelancers en management consultants aan te bieden; hiermee is Malt de ideale partner voor alle zakelijke activiteiten. Klanten zullen hierdoor profiteren van een one-stop-shop van de beste deskundigen die klaar staan om zakelijke uitdagingen op te lossen, van strategie tot executie. Samen werken de twee bedrijven met 80% van de CAC-40 en DAX-40 bedrijven en bouwen ze aan het grootste Europese klantennetwerk met meer dan 1.000 ondernemingen.

Malt en Comatch hebben een gedeelde visie op de toekomst van werk, waarin iedereen de mogelijkheid heeft om te kiezen hoe en met wie hij werkt. Malt en Comatch zullen hun inspanningen richten op de marktsynergie om het aanbod voor hun klanten en community van hoogopgeleide freelancers te verbreden. Met de uitbreiding van het aanbod van Malt en Comatch worden 150 nieuwe functies geworven, waardoor het totale aantal op 600 komt. De uitbreiding van de dienstverlening betekent ook dat speciale teams nu zullen werken in elf regio’s en landen, waaronder DACHOostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, het Midden-Oosten en Noord-Afrika, Nederland, Scandinavië, Spanje, Zwitserland en het VK.

De vraag naar onafhankelijk talent blijft groeien
Met de overname geeft Malt een sterk signaal af van haar positie in de markt nu er een enorme groei is binnen de Europese freelancemarkt, die momenteel gewaardeerd wordt op 355 miljard euro. Gevoed door digitale transformatie en de toenemende behoefte om specifieke functies in te vullen, zien beide bedrijven een sterke toename in de klantvraag naar zelfstandig werkende krachten.

Vincent Huguet, CEO van Malt, deelt mee: ” Comatch is een kampioen op het gebied van business consulting marktplaatsen. Als een bedrijf dat Malt’s “community first” benadering deelt, waarbij ons talent de spil is van onze diensverlening en onze visie op de toekomst van werk, zijn we enthousiast om onze twee werelden van hoogopgeleide freelancers samen te brengen.”

Dr Christoph Hardt, mede-oprichter van Comatch en Managing Director, voegt toe: “Malt is Europa’s toonaangevende online platform speciaal voor digitaal freelance talent en Comatch de grootste Europese consulting marktplaats. Wij geloven in een toekomst waarin technologie en business consulting naar elkaar toe blijven groeien, daarom zijn we erg enthousiast om samen Europa’s onbetwiste leidende marktplaats te bouwen waar organisaties de beste onafhankelijke professionals kunnen vinden voor elk mogelijk project.”

*Bron: Roland Berger Freelancing Market Study 2021