Geplaatst door Oppo

OPPO en Ericsson tekenen octrooi-licentieovereenkomst

Rotterdam, 19 februari 2019 – OPPO en Ericsson hebben vandaag een meerjarige wereldwijde octrooi-licentieovereenkomst getekend. De overeenkomst omvat een octrooilicentie en samenwerking in een aantal zakelijke projecten.

Adler Feng, hoofd van de afdeling intellectueel eigendom van OPPO, geeft aan dat het akkoord een solide basis vormt voor verdere samenwerking tussen de twee bedrijven in het 5G-tijdperk. “Voor OPPO zijn intellectuele eigendomsrechten een topprioriteit. We kijken ernaar uit om samen met Ericsson vooruitstrevende innovatie te stimuleren in producten en diensten.”

Ericsson is wereldwijd toonaangevend leverancier van informatie- en communicatietechnologie. Gustav Brismark, hoofd intellectueel eigendom bij Ericsson: “Ericsson heeft meer dan 100 verschillende octrooi-licentieovereenkomsten afgesloten op basis van eerlijke en gelijkwaardige voorwaarden. We zijn blij om deze wederzijds gunstige overeenkomst te sluiten met OPPO, wereldwijd leider op het gebied van smart devices.”

Met een ‘patent-first’ strategie heeft OPPO zijn octrooiportfolio sinds 2014 drastisch laten stijgen. Met ingang van januari 2019 heeft het bedrijf wereldwijd meer dan 33.000 octrooiaanvragen ingediend en beschikt het over meer dan 8.000 verleende octrooien. De overeenkomst met Ericsson is de nieuwste in een reeks van octrooi-licentieovereenkomsten door OPPO met belangrijke partners in de telecommunicatiebranche, waaronder Qualcomm, Dolby en Nokia. Om de beste producten en ervaringen te kunnen bieden aan consumenten wereldwijd, zal OPPO nauw blijven samenwerken met toonaangevende partners in de sector.