Geplaatst door Pimm

Oprichter van Pimm Solutions genomineerd voor Shell LiveWIRE Award

Rotterdam, 8 september 2015 – Leonie Schipperus, oprichter van Pimm® Solutions, een bedrijf dat andere organisaties helpt efficiënt in te kopen door het systeem Pimm® te laten gebruiken, is samen met twaalf andere kandidaten genomineerd voor de Shell LiveWire Award. Alle genomineerden worden beoordeeld op innovatie, ondernemingsplan en groeipotentie van de eigen onderneming.

Jonge ondernemers – onder de 35 jaar – moeten bij de Shell LiveWIRE Award de jury overtuigen van hun innovatieve vermogen en kwaliteit van ondernemerschap. Uit alle deelnemers worden elk jaar dertien genomineerden geselecteerd. Op 3 december worden vervolgens vier finalisten benoemd. Deze finalisten zijn in de race voor de jury- en de publieksprijs. Vorig jaar wist Netics de publieksprijs te behalen en ging de juryprijs naar LG Sound.

Pimm® Solutions is in 2011 opgericht door Leonie Schipperus. Rick van Nispen en ISM eCompany voegden zich hier later bij als mede-eigenaar, aandeelhouder en incubator. Het bedrijf is de afgelopen vier jaar uitgegroeid tot marktleider op het gebied van slimme one-stop-shops voor cadeaubonnen, bloemen, gebak en overige attenties voor zakelijk gebruik door een netwerk van meer dan 3.500 aangesloten leveranciers. Om Pimm® Solutions een sterke positie te geven in de markt, wordt gebruik gemaakt van de kennis en expertise van zusterbedrijf ISM eCompany, een grote e-commerce speler met meer dan 350 medewerkers. Oprichter Karel van der Woude adviseert als incubator de directie van Pimm® Solutions op het gebied van beleid en strategie.

Over Pimm Solutions
Pimm® Solutions helpt bedrijven efficiënt inkopen met het systeem Pimm®, dat zowel stand alone functioneert als webapplicatie áls geïntegreerd in bestaande P2P systemen. Pimm® Solutions helpt organisaties kosten te besparen én hun medewerkers of relaties te verrassen met kwalitatief hoogstaande cadeaus (onder meer gebak, bloemen en cadeaubonnen). Dit doet het bedrijf met een transparante en persoonlijke aanpak. Waarbij zowel lokale als centrale leveranciers worden ingebed in een centraal inkoopsysteem: Pimm®. Pimm® kan de tail end spend in één keer voor een groot deel oplossen waardoor bedrijven een flinke kostenreductie bewerkstelligen. Minder leveranciers, minder facturen en minder declaraties en een duidelijk zicht op de kosten voor juiste verwerking van de WKR. De e-catalogus van Pimm® is te koppelen aan nagenoeg alle ERP- en financiële systemen. Eerlijk. Efficiënt. Persoonlijk. Want iedere goede oplossing maakt de wereld een beetje beter.