Geplaatst door Orange Business

Orange Business Services levert wereldwijd Flexibele SD-WAN aan 1,168 Siemens locaties in 94 landen

Siemens AG, heeft samen met Orange Business Services, 1.168 van zijn wereldwijde locaties met succes gemigreerd naar een mondiale en veilige SD-WAN-infrastructuur. Door mogelijke implementatie uitdagingen tijdens de pandemie te overwinnen, is Orange Business Services, samen met technologiepartner Cisco, erin geslaagd om nu een van de grootste SD-WAN-implementaties ter wereld te leveren in 94 landen.

“Siemens is een multinational met kantoren en productielocaties over de hele wereld, daarom hebben wij een betrouwbaar en toekomstbestendig communicatienetwerk nodig. Het is een cruciaal onderdeel voor effectieve bedrijfsvoering die wendbaar genoeg moet zijn om mee te evolueren met onze activiteiten” benadrukt Hanna Hennig, CIO, Siemens AG. “Als pionier op het gebied van innovatie en technologie stellen wij de hoogste eisen aan ons transformatieproject. Met de wereldwijde mogelijkheden, expertise en orkestratie van Orange Business Services konden wij deze grootschalige uitrol van Flexibele SD-WAN succesvol afronden. Dit levert doorslaggevende voordelen op voor zowel ons bedrijf als onze gebruikers, waaronder een gestroomlijnde gebruikerservaring met dynamische routering voor applicaties en een dynamische toewijzing van de brandbreedte.”

Minder complexiteit, betere beveiliging en meer flexibiliteit

Flexibele SD-WAN, gebruikmakend van Cisco-technologie, levert aanzienlijke voordelen op voor de wereldwijde locaties van Siemens. Door het netwerkontwerp en onderhoud te consolideren met Orange Business Services als zijn digitale dienstenleverancier, heeft Siemens het beheer van complexe omgevingen vereenvoudigd en de prestaties en flexibiliteit verder verbeterd. Aangezien steeds meer applicaties worden gehost in cloud-omgevingen in plaats van lokale datacenters, vereiste dit een veilige en flexibele manier voor connectiviteit via het internet. SD-WAN maakte de overstap mogelijk van traditionele toegang via Virtual Private Networks naar toegang tot applicaties via het internet.

De naadloze en veilige SD-WAN dekking vormt de basis voor een flexibel beveiligingsraamwerk van Siemens. Deze aanpak heeft Siemens nog beter in staat gesteld om risico’s effectief te beperken, op te sporen en erop te reageren.

“We zijn erg blij dat Siemens Orange Business Services heeft gekozen om zijn vertrouwde partner te zijn. Het inzetten, migreren en implementeren van dit enorme digitale transformatieproject voor Siemens en het beheren van hun kritieke wereldwijde communicatie-infrastructuur benadrukt onze end-to-end integrator-expertise in het leveren van grootschalige wereldwijde projecten. We hebben de doelstellingen van Siemens waargemaakt door SD-WAN-technologie te combineren met cloud-based diensten en oplossingen”, aldus Aliette Mousnier-Lompre, Interim CEO bij Orange Business Services.