Overname Tumble ’N Dry door JBS Textile Group A/S uit Denemarken

JBS Textile Group A/S heeft deze week aangekondigd dat het Tumble ’N Dry per 1 oktober gaat overnemen en daarmee gaat het kinderkledingmerk een nieuwe fase in. Tumble ‘N Dry is gestart in 2007 en ontwerpt kleding voor kinderen in de leeftijd van nul tot veertien jaar. Waar in de afgelopen jaren onder leiding van Wijkermeer Investments een sterke online business gebouwd is, zal met de JBS Textile Group A/S verder geïnvesteerd worden in wholesale in binnen- en buitenland en in vergroting van de afzetmarkt door uitbreiding van de online crossborder activiteiten. Ook zal er sterk ingezet worden op het verstevigen van de merkwaardes van Tumble ’N Dry, waaronder duurzaamheid.
Tumble ’N Dry is een iconisch Nederlands merk met een bewezen visie voor wat kinderen van alle leeftijden aanspreekt. De collecties met kwalitatieve ontwerpen en comfortabele, duurzame materialen blijven sinds oprichting betaalbaar en na de doorstart begin 2020 is er een sterke online groei neergezet en kan Tumble ’N Dry met deze overname de ingezette koers verder voortzetten. Deze koers is gebaseerd op de volgende pijlers: marktvergroting, internationalisatie, naast online uitbreiding ook wholesale en extra focus op duurzaamheid.
Internationale groeiplannen met een duurzame basis
Met de kracht van JBS Textile Group A/S op wholesale gebied zullen deze pijlers uitgerold worden binnen de bestaande markten waaronder Nederland, België en Spanje, waarmee wordt ingezet op meer zichtbaarheid bij de kinderkleding multibrand stores en warenhuizen. Internationale aspiraties zullen zich voornamelijk eerst op Duitsland richten.
Tumble ’N Dry besteedt ook veel aandacht aan het verduurzamen van de productieketen en de bedrijfsvoering. Daarbij is het streven het aandeel duurzamere materialen verder te vergroten voor zowel de collecties als de verpakkingen. Het GOTS gecertificeerde JBS Textile Group A/S biedt Tumble ‘N Dry de mogelijkheid om samen nog verder te verduurzamen.
Lieske Dekkers, Managing Director Tumble ’N Dry: “We zijn trots op het sterke online platform dat we de afgelopen jaren hebben gerealiseerd. De identiteit van Tumble ‘N Dry hebben we verder kunnen versterken in de eigen online store en social kanalen, en de fanbase groeit nog altijd mede door de hoge naamsbekendheid. We zijn verheugd om JBS Textile Group A/S als onze nieuwe eigenaar te verwelkomen en we kijken uit naar een nieuwe fase waarin we samen de krachten kunnen bundelen. Door gebruik te maken van het internationale netwerk, de eigen productiefaciliteiten en langdurige wholesale ervaring, zullen we onze ambitieuze groeiplannen kunnen waarmaken.”
JBS Textile Group A/S
Het voornaamste doel van JBS Textile Group A/S om Tumble ’N Dry over te nemen is om hun merkportfolio uit te breiden met een Europees georiënteerd kinderkledingmerk. Opgericht in 1939 groeide dit familiebedrijf uit tot een van de grootste producenten van ondergoed in Scandinavië. Inmiddels is de JBS Textile Group A/S eigenaar van meer dan zestien merken, waaronder CR7 van Cristiano Ronaldo, dat in eigen beheer geproduceerd en wereldwijd gedistribueerd wordt.
Morten Skou, CSO/Export Business Developer JBS Textile Group A/S: ”JBS Textile Group A/S ziet Tumble ‘N Dry als de juiste strategische toevoeging. Deze overname staat symbool voor de visie van JBS Textile Group A/S waarin het voortdurend ontwikkelen van de kernactiviteiten; productie, ontwerp, logistiek en verkoop van kleding centraal staat. De unieke en aantrekkelijke kenmerken van Tumble ‘N Dry, waaronder het sterke digitale platform, de merkidentiteit en de (internationale) naamsbekendheid biedt veel mogelijkheden om de synergieën tussen de bedrijven te maximaliseren en zo JBS uit te breiden met Europese kinderkleding. We kijken uit naar de samenwerking met Tumble ’N Dry en verwelkomen het bedrijf bij de JBS-familie.” www.tumblendry.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.