Geplaatst door Palo Alto Networks

Palo Alto Networks onthult Cloud Next-Generation Firewall voor klanten van Microsoft Azure Enterprise Firewall

AMSTERDAM, 3 mei 2023 – Palo Alto Networks kondigt vandaag aan dat het zijn toonaangevende Machine Learning (ML)-Powered Next-Generation Firewall (NGFW) naar Microsoft Azure brengt als een volledig beheerde Azure-native ISV (Independent Software Vendor)-dienst. Cloud NGFW for Azure biedt een uitgebreide security-oplossing met mogelijkheden zoals Advanced Threat Prevention, Advanced URL Filtering, WildFire en DNS Security. Aangedreven door AI en ML kan het hierdoor bekende, onbekende en zero-day bedreigingen tegenhouden, waardoor klanten hun applicaties veiliger en sneller naar Azure kunnen migreren.

Net zoals Azure-native ISV Service van Palo Alto Networks, is Cloud NGFW for Azure snel aan te schaffen en in te zetten via het Azure-portaal. Daarbij wordt de dienst volledig beheerd door Palo Alto Networks, zodat klanten zich geen zorgen hoeven te maken over schaalbaarheid, veerkracht en software-updates. Cloud NGFW for Azure is ook geïntegreerd met Azure Virtual WAN-implementaties, zodat klanten hun hele netwerk kunnen beschermen.

“Bedrijven willen graag snel overstappen naar de cloud zonder hun on-premise securitystandaarden in gevaar te brengen”, zegt Anand Oswal, Senior Vice President Network Security bij Palo Alto Networks. “Met Cloud NGFW for Azure, een ML-gevoede NGFW geleverd als een Azure-native ISV service, kunnen organisaties vol vertrouwen migreren naar de cloud en applicaties draaien met de snelheid en schaalbaarheid van de cloud terwijl ze een robuuste security behouden. Deze oplossing biedt bedrijven de flexibiliteit die ze nodig hebben om te concurreren in de snelle bedrijfsomgeving van vandaag, terwijl ze tegelijkertijd voor veilige en beschermde cloudtoepassingen zorgen door toonaangevende technologie.”

“Bij Microsoft zijn we toegewijd om ervoor te zorgen dat Microsoft Azure het meest vertrouwde en veilige cloudplatform is. Met de preview release van de Palo Alto Cloud NGFW (Next Generation Firewall) for Azure, zijn we verheugd om ons ecosysteem van native ISV-oplossingen uit te breiden en klanten en ontwikkelaars meer opties te bieden om aan hun securitybehoeften te voldoen. Deze samenwerking tussen Palo Alto Networks en Microsoft combineert de schaalbaarheid en betrouwbaarheid van Azure met de security-expertise van Palo Alto Networks om onze klanten te helpen beschermen tegen de nieuwste bedreigingen”, aldus Julia Liuson President, Microsoft Developer Division bij Microsoft.

Meer informatie

• Lees hier het volledige Engelstalige persbericht over de aankondiging van Palo Alto Networks Cloud NGFW for Azure.
  • Voor meer informatie over recente ontwikkelingen in cloud security vind je hier het Unit 42 Cloud Threat Report Volume 7.

Beschikbaarheid

Cloud NGFW for Azure is beschikbaar in public preview in de volgende regio’s: Oost-Verenigde Staten, Oost-VS 2, Centraal-VS, West-Europa, Oost-Australië, met binnenkort aanvullende regio’s.

###