Industry Wire

Geplaatst door Sitecore

Pandemie stimuleert bewuster en meer op beleving gericht winkelgedrag tijdens de feestdagen dit jaar

Amsterdam, 16 september 2021 – Sitecore®, de wereldwijde leider in beheersoftware voor digitale ervaringen, publiceert deze week zijn Holiday Shopping Trends 2021-rapport. Het bedrijf doet hierin verslag over hoe consumenten de komende feestdagen zullen plannen en verwachten te ervaren. 43% van de ondervraagde consumenten is van plan dit jaar grotere en bewustere aankopen te doen. Dit is deels omdat 38% van de consumenten zegt dit jaar meer spaargeld opzij te zetten voor de feestdagen, vergeleken met vorig jaar. Nederlandse respondenten hechten meer waarde aan hun mentale gezondheid na een zwaar coronajaar. 50% ziet het als een vorm van therapie om zichzelf een cadeau te geven.
Het Holiday Shopping Trends 2021-rapport van Sitecore biedt inzicht in de kijk van consumenten op de komende feestdagen, en hoe ze aankijken tegen het geven van cadeaus, winkelen en bestedingen in december. De gegevens bieden marketeers in branches als retail, reizen, auto’s en andere sectoren nuttige informatie. Hiermee kunnen zij overtuigende ervaringen bieden die inspelen op de veranderende smaak en wensen van de consument.

Verschuiving in perspectief:
• 78% van de consumenten zegt dat de pandemie hen bewuster heeft gemaakt van hun behoeften op het gebied van hun eigen mentale gezondheid en die van familie, vrienden, en collega’s
• 53% waardeert reizen en andere culturen nu meer dan vóór de pandemie
• 81% waardeert tijd thuis en alledaagse dingen meer, vanwege de pandemie

Retailers hebben geen oog voor bedrijven die door minderheden worden gerund:
• 62% van de consumenten vindt het van essentieel belang dat retailers meer producten aanbieden van bedrijven die door minderheden worden gerund. Slechts 21% ziet daadwerkelijk producten van bedrijven die door minderheden worden gerund tijdens het winkelen

Lokaal en bewust aankopen doen is een prioriteit voor de meeste consumenten:
• 57% van de consumenten is bereid meer te betalen voor lokaal geproduceerde cadeaus
• 61% van de consumenten ergert zich wanneer ze ontdekken dat een aankoop in China is gemaakt, terwijl ze dachten dat het een lokaal product was
• 65% van de consumenten gaf aan dat ze door de pandemie zorgvuldiger zijn gaan nadenken over hoe ze hun geld uitgeven

Self-care betekent ook self-gifting:
• 50% van degenen die een cadeau voor zichzelf kopen, noemt therapie als de belangrijkste reden
• 33% van de consumenten is van plan om de pandemie te boven te komen met een nieuwe garderobe
• 21% van de consumenten geeft zichzelf dit jaar een reis cadeau

Jonge consumenten zorgen weer voor geld in het laatje van de retailer:
• 74% van de Gen Z en 61% van de Millennials zijn meer bereid om grote levensverbeteringen door te voeren na de pandemie
• 35% van de Gen Z zal dit jaar meer uitgeven; Boomers (70%) en Gen X (66%) zullen ongeveer hetzelfde uitgeven als vorig jaar
• 65% van degenen onder de 44 jaar verklaarde dat ze na hun ervaringen tijdens de pandemie nu ‘reizen waarderen en andere culturen meer waarderen’
“De afgelopen achttien maanden waren buitengewoon uitdagend – hoewel velen hopen dat een terugkeer naar een normale gang van zaken binnen handbereik is, is er nog steeds zorg”, zegt Paige O’Neill, CMO bij Sitecore. “Terwijl consumenten proberen ermee om te gaan en zich proberen voor te bereiden op wat de toekomst biedt, hebben ze goede hoop dat de komende feestdagen van 2021 een lichtpuntje zullen zijn, zo niet een katalysator voor wat komen gaat. Het is ook bemoedigend om te zien dat alle soorten consumenten hun lokale gemeenschap willen steunen, inclusief bedrijven die door minderheden worden gerund. De branche zal moeten reageren met meer aanbiedingen van deze bedrijven.”

Over het Holiday Shopping Trends 2021-rapport
Sitecore voerde een enquête uit onder consumenten en marketeers over de feestdagen van 2021, waarbij 1.009 Benelux-inwoners en 100 Benelux-marketeers (consumentenmerken, 100+ werknemers) een enquête van 10 minuten hebben ingevuld. Dat gebeurde van 12 tot 23 juli 2021. De deelnemers werden benaderd uit een actief beheerd online panel en werden gestimuleerd met beloningspunten, aangeboden door hun online panel. Consumentengegevens werden gewogen om de algemene bevolking weer te geven (leeftijd/geslacht/land). Marketeergegevens werden niet gewogen. Een mix van bedrijfsgrootte en verantwoordelijkheidsniveau is terug te vinden in de antwoorden op de enquête. Voor meer informatie, bezoek sitecore.com.

Over Sitecore
Sitecore levert een digital experience platform waarmee ’s werelds meest vooruitstrevende merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag goed is voor miljoenen digitale ervaringen. Toonaangevende bedrijven als American Express, ASOS, Carnival Cruise Lines, Kimberly-Clark, L’Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden. Ontdek meer op Sitecore.com.

Sitecore is een geregistreerd handelsmerk van Sitecore Corporation A/S in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere merknamen, productnamen of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke rechthebbenden.

 

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht