Industry Wire

Geplaatst door parcelLab

parcelLab verkrijgt $110 miljoen in Series C-investeringsronde

  • parcelLab verkrijgt investering van $110 miljoen voor verdere expansie en groei
  • Insight Partners leidt de investeringsronde. Het Nederlands/Duitse Endeit Capital neemt met haar nieuwe 3e fonds als mede-investeerder deel in deze ronde, samen met de bestaande aandeelhouders Capnamic Ventures en Coparion
  • parcelLab wil internationaal toonaangevende merken naadloze e-commerce ervaringen bieden
  • Het bedrijf managet op dit moment in 153 landen over de hele wereld operationele post-purchase e-commerce ervaringen
  • Bekende merken zoals IKEA, Puma en Lidl werken al samen met parcelLab om  operationele post-purchase e-commerce ervaringen van klanten te verbeteren en hun online conversie en engagement te verhogen

11 Mei, 2021 Londen, VK – parcelLab, het toonaangevende platform waarop merken hun operationele post-purchase e-commerce ervaringen managen, heeft vandaag aangekondigd dat het een investering van $110 miljoen verkrijgt in een Series C-investeringsronde. Deze ronde wordt geleid door de internationale venture-capitalonderneming en participatiemaatschappij Insight Partners. Het Nederlands/Duitse Endeit Capital neemt als mede-investeerder deel in deze ronde, net als de eerdere investeerders Capnamic Ventures en Coparion. Deze nieuwe financiering zal de marktleider op het gebied van operationele e-commerce ervaringen in staat stellen om haar missie om mensen en merken dichter bij elkaar te brengen te versnellen.

parcelLab is in 2015 in Duitsland opgericht door Tobias Buxhoidt (CEO), Julian Krenge (CTO) en Anton Eder (COO). Sinds de laatste investeringsronde heeft parcelLab zich erop gericht om operationele post-purchase processen, die vaak ondoorzichtig, stroef en frustrerend zijn voor alle betrokken partijen, te veranderen in positieve en overzichtelijke merkervaringen. Operationele e-commerce ervaringen bieden oplossingen om de processen die een klant na het doen van een online aankoop doorloopt, veel klantgerichter en prettiger maken.

Tobias Buxoidt, CEO en oprichter van parcelLab, zei: ‘Nu de e-commerce markt steeds competitiever wordt, zal het bieden van unieke en krachtige merkervaringen een drijvende kracht achter verdere groei worden. De mate waarmee merken kansen zien om post-sale verbinding te maken met consumenten en een betere en sterker relatie kunnen bouwen is een belangrijke onderscheidende factor. Merken die operationele post-purchase e-commerce ervaringen toepassen veranderen complexe processen in kansen om zich te onderscheiden van concurrenten en sneller te groeien. We zijn heel enthousiast en trots door deze nieuwe stap en kijken er naar uit om in nog meer sectoren disruptie te realiseren met onze operationele e-commerce ervaringen.’

Matt Gatto, Managing Director van Insight Partners: ‘Wij zijn er trots op dat wij investeren in  software scale-ups die een drijvende kracht vormen achter de transformatie van hun respectievelijke sector. We zien in parcelLab de potentie om de manier waarop merken en mensen met elkaar in verbinding komen te ingrijpend te veranderen. We vinden het geweldig dat we hun verdere groei kunnen ondersteunen, juist nu zij de marktleider op het gebied van operationele e-commerce ervaringen worden.’

Endeit Capital, een van Europa’s meest toonaangevende investeerders in tech scale-ups, neemt als mede-investeerder ook deel in deze investeringsronde. De investering in parcelLab is de eerste investering vanuit het nieuwe fonds, Endeit Fund III, dat in de komende jaren €250 miljoen zal investeren in Europese digitale soevereiniteit en leiderschap. Philipp Schroeder, Partner bij Endeit, vertelt wat Endeit in parcelLab ziet: ‘Het team is op een duidelijke missie om  klanten een uitstekend product op wereldniveau te bieden. Onze ervaring met het uitbreiden van ondernemingen naar meer dan 30 landen door middel van een ‘buy & build’ strategie maakt dat wij ook hier een betekenisvolle bijdrage kunnen leveren. Het team van parcelLab is het perfecte voorbeeld van het soort internetondernemers dat wij willen ondersteunen: ondernemers die de veranderingen kunnen leiden en daarmee Europa competitiever maken, en die zelf de ambitie hebben om wereldwijde marktleiders te worden.’ 

Bekende merken, zoals IKEA,  Puma en Lidl, werken al samen met parcelLab om hun operationele post-purchase e-commerce ervaringen te verbeteren en hun online conversie en engagement te verhogen. Dit heeft geleid tot indrukwekkende statistieken, zoals een tweecijferige toename in de omvang van online boodschappenmandjes, e-mails die in 90% van de gevallen geopend worden, een 25% reductie in “Waar is mijn bestelling” en een driecijferige toename in gebruikersrecensies.

Voor merken betekent dit dat zij meer kansen hebben om langdurige relaties op te bouwen. Voor mensen betekent het dat voorheen saaie, logistieke handelingen veranderen in kleine geluksmomentjes.

De nieuwe financiering zal worden gebruikt voor parcelLab’s internationale expansie, het ondersteunen van productontwikkeling en om de ontwikkeling van het nieuwe portaal voor retourzendingen, dat merken in staat stel om een naadloze retourervaringen te bieden, te stimuleren.

Het platform blijft zijn exponentiële groei in nieuwe sectoren voortzetten en is over de hele wereld op zoek naar nieuw talent, dat volledig op afstand kan werken. “We vinden het geweldig dat we onze technologie naar nieuwe merken en sectoren kunnen brengen, omdat obsessieve klantgerichtheid een vereiste is voor elk product en dienst in de ‘always on’ wereld van vandaag de dag”,  voegt Tobias toe.

– Einde bericht –

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht