Geplaatst door Brockmeyer Jobmarketing Experts

Partnership Brockmeyer & Jobtoolz brengt recruitment marketing in België op hoger niveau

Brockmeyer Jobmarketing Experts, Nederlandse grootste onafhankelijke jobmarketing platform, en Jobtoolz, het Belgische recruitment platform voor het MKB, slaan de handen ineen. Voor de Belgische scale-up betekent dit de eerste stap richting Artificial Intelligence, een immense stap vooruit. Brockmeyer is lovend over deze nieuwe internationale stap en brengt het recruitment marketing verhaal in België met deze samenwerking op een totaal nieuw niveau.

Met dit partnership wordt het voor Jobtoolz’ klanten kinderspel om vacatures online in de kijker te zetten bij de ideale doelgroep. De missie van het Belgische recruitment platform “recruiters helpen het dagelijkse gedoe in een positieve ervaring gieten” wordt zo nog extra benadrukt.

Nog sneller betere kandidaten en tegen een lagere prijs

“Onze keuze om Brockmeyer te integreren in Jobtoolz was zeer snel gemaakt”, vertellen Jochen Callens en Dieter D’hondt, co-founders van Jobtoolz. “We bieden reeds de beste technologische oplossing op gebied van employer branding en applicant tracking voor het MKB, maar instroom van goede sollicitanten blijft vaak de grootste uitdaging in de huidige tijd. Door de koppeling met Brockmeyer bieden we niet alleen meer dan 2.000 kanalen wereldwijd, maar ook de naadloze koppeling met LinkedIn die Brockmeyer kan bieden, speelt hierin een belangrijke rol.”

Via slimme algoritmes die data analyseren krijgen de klanten van Jobtoolz op ieder moment het beste kanaal voor hun vacature. “Concreet weten we dankzij de koppeling waar het beste talent voor de functie zich bevindt en kunnen we hier ten volle op inzetten. Voor onze klanten betekent dit betere kandidaten tegen lagere kosten in een veel kortere tijdspanne”, voegt Arne Vanaelst, digital marketeer bij Jobtoolz er nog aan toe.

Uniek in België

Voor Brockmeyer is Jobtoolz een belangrijke stap richting verdere internationalisatie. “We zijn uitermate enthousiast over dit nieuwe partnership” vertelt Sebastien Monnet, partner-manager bij Brockmeyer. “Samen staan we sterk. Jobtoolz optimaliseert hun recruitmentstrategie met onze diensten om zo MKB klanten nog beter te bedienen, terwijl wij onze internationale scope verder uitbreiden. Na Nederland en Frankrijk is België een logische vervolgstap.” Daarnaast is Monnet ook bijzonder tevreden over het snelle implementatietraject. “Door efficiënt te schakelen en goede afspraken te maken hebben tussen het eerste gesprek en de daadwerkelijke koppeling slecht 4 maanden gezeten. Een goede integratie hoeft dus geen heel lang en complex traject te worden. De samenwerking met Jobtoolz heeft laten zien dat wij in relatief korte tijd onze partners een fantastische (maatwerk) oplossing kunnen bieden, die voor onze partner en haar klanten erg aantrekkelijke voordelen biedt.”