Industry Wire

Geplaatst door Payolution

payolution biedt Nederlandse webshopwinkeliers vijf lucratieve tips voor de feestdagen

Wenen, 22 december 2016 – Kerstmis en de periode rond oud en nieuw zijn bij uitstek geschikt voor webshopwinkeliers om hun verkoop nog een extra boost te geven. Payolution helpt daar graag een handje aan mee. De Oostenrijkse specialist in innovatieve white label-betaaloplossingen heeft daartoe vijf lucratieve tips geformuleerd. “Beschouw het als ons kerstgeschenk van 2016 aan de Nederlandse webshopwinkeliers. Zij kunnen er voor en tijdens de feestdagen in 2017 hun voordeel mee doen en zich zo onderscheiden van hun concurrenten”, zegt Bernhard Linemayr, CEO van payolution.

Tip 1. Bied de klant verschillende betaalmogelijkheden
Uit een studie naar het online shopgedrag van consumenten blijkt dat aankopen vaker worden afgebroken wanneer slechts enkele of minder bekende betaalmogelijkheden worden aangeboden. Zo heeft 40% van de ondervraagden meer vertrouwen in een webshop die meer dan één betaalmethode aanbiedt. En maar liefst 60% ‘cancelt’ hun aankoop als hun favoriete betaalmogelijkheid niet voorhanden is. Linemayr: “Payolution biedt webshopwinkeliers verschillende betaaloplossingen aan, waaronder kopen of factuur. Bij al deze oplossingen staat het white label-principe centraal. Wij verzorgen de volledige administratieve afhandeling, maar de klant krijgt altijd de huisstijl van uw webshop te zien.”

Tip 2. Geef prijzen en voorwaarden duidelijk weer
Onduidelijkheid over de hoogte van de verzendkosten of de verkoopprijs is voor veel consumenten reden om een aankoop te annuleren. Volgens onderzoek van Forrester Research annuleert 22% van de consumenten hun online aankoop, omdat de verzendkosten te laat in het betalingsproces worden weergegeven. Linemayr: “Transparantie is het sleutelwoord. Geef daarom prijzen en voorwaarden duidelijk weer op uw website, zodat uw klanten niet voor verrassingen komen te staan.”

Tip 3. Wees altijd goed telefonisch of online bereikbaar
“Een telefonische helpdesk, chatfunctie of 24/7 mailservice is een effectieve manier om vragen of problemen van klanten op te lossen. Het succes hiervan staat of valt met een goede bereikbaarheid”, zegt Linemayr.

Tip 4. Investeer in vertrouwen
“Het vertrouwen van de consument in uw webshop is belangrijk. Kwaliteitslabels en onafhankelijke certificaten, zoals bijvoorbeeld Thuiswinkel-waarborg en Webwinkel Keur, zijn voor klanten vaak medebepalend om iets te kopen. Geef de logo’s van deze labels en certificaten daarom duidelijk weer op uw website. Ook goede reviews en productbeoordelingen via traditionele en social media spelen bij consumenten een belangrijke rol bij de aanschaf van een product”, zegt Linemayr.

Tip 5. Verwijder verlopen aanbiedingen en acties van de website
Veel webshopwinkeliers hebben speciale aanbiedingen of organiseren speciale acties tijdens de feestdagen. Linemayr: “Het kan door alle drukte wellicht aan uw aandacht ontsnappen, maar vergeet niet om de speciale feestaanbiedingen tijdig weer te beëindigen. Dus geen kerstkoopjes na 26 december of eindejaarsaanbiedingen die in februari soms nog steeds geldig zijn.”

Meer informatie is te vinden op www.payolution.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht