Industry Wire

Geplaatst door HvA

Personalised Aftermovies op laatste editie van Sensation White

Het lectoraat Crossmedia gaat a.s zaterdag 8 juli op de laatste editie van Sensation White in de Amsterdam Arena, een pilot van de personal aftermovies testen. Voorafgaand aan deze pilot heeft een multidisciplinair team van afstudeer studenten van de HvA verschillende aanvullende concepten ontwikkeld.

Laatste Sensation White in de Amsterdam Arena

Op deze laatste editie gaan 10 studenten en diverse medewerkers en professionals van de projectpartners een personalised after movie app testen onder Sensation bezoekers. Het is de boedoeling dat bezoekers zelf een filmfragment maken. Na afloop ontvangt elke deelnemer een gepersonaliseerd filmpje van het evenement.

Het project

Het Kiem project “Personalised Aftermovies”is gericht op het effect van gepersonaliseerde aftermovies op de verlening van de beleving bij festivals. Daarbij wordt gekeken naar de beleving van de bezoeker en de technische (front end en netwerk) aspecten om dit mogelijk te maken.

Projectpartners

Binnen het KIEM project “Personal Aftermovies” werkt het Lectoraat Crossmedia samen met creatief bureau Fonk, Amsterdam Arena, Centrum Wiskunde en Informatica en ID&T.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht