Geplaatst door Twinfield

Peter Paul de Vries keynote spreker tijdens Nationale Accountancydag 2010

De Vries is CEO van de beursgenoteerde onderneming Value8 en voormalig voorzitter van de VEB, de vereniging van effectenbezitters. Met zijn ervaring en kritische blik zal hij invulling geven aan het centrale thema van de dag ‘accountancy in 2020’ waarbij 10 jaar terug en 10 jaar vooruit wordt gekeken. Naast Peter Paul de Vries heeft de Nationale Accountancydag een sterke programmering met vele interessante sprekers uit het bedrijfsleven en uit de financiële wereld.

De Vries wordt in de media op vele manieren omschreven. Zo wordt hij al snel ‘de plaaggeest van topondernemers’ en ‘aandeelhoudersactivist’ genoemd. Hij wordt geprezen om zijn sterke oordeel en vastberadenheid. Tijdens de keynote sessie zal hij op eigenzinnige wijze zijn licht laten schijnen over actuele thema’s binnen de accountancysector zoals transparantie, toezicht en rating. Bij het grote publiek is De Vries met name bekend van zijn gastbezoeken als economisch- en beleggingsexpert bij het VARA programma Pauw & Witteman.

Het programma van de Nationale Accountancydag biedt de deelnemende accountants- en administratiekantoren vakkennis en inspiratie. Tijdens diverse parallelsessies komen sprekers aan het woord van onder andere Logius (voormalige GBO.overheid), RapportagePortaal, PayPal (betalingsverkeer) en Nyenrode. In het het kader van ‘ontmoet de klant van morgen’ en de inspirerende wijze waarop zij de markt benaderen spreken onder meer InShared (online verzekeringen), bank Natural en Frank Klemann. De laatste is eigenaar van Tulpenfiets.nl en voormalig directeur van de Bizner Bank; van bankier tot fietsenmaker. Diverse bijdrages van marktleiders zoals Microsoft en ABN AMRO maken de programmering compleet.

Tijdens de dag is er een aparte ruimte ingericht waar Twinapps partners, leveranciers van boekhoud-gerelateerde oplossingen die een koppeling met Twinfield aanbieden, informatie geven en hun producten demonstreren. De dag wordt afgesloten met een paneldiscussie. De discussieleider en de deelnemers worden in een later stadium bekend gemaakt.

Meer informatie over de Nationale Accountancydag vindt u op www.nationaleaccountancydag.nl.