Philips dicteeroplossingen viert 60 jaar succes en innovatie

Wenen (Oostenrijk)/ Brussel (België) – 18 november 2014 – Speech Processing Solutions, de wereldleider in professioneel dicteren, viert in november zijn 60-jarig bestaan. Het bedrijf kan trots terugkijken op meer dan een halve eeuw succesvolle technologische innovatie en het vereenvoudigen van het dagelijkse werk van zakenmensen. Met de allernieuwste uitbreidingen kijkt het bedrijf met vertrouwen uit naar een nog mooiere toekomst.

Philips dicteeroplossingen is in 1954 in Wenen, Oostenrijk, opgericht. Hier werd in 1958 het eerste dicteerapparaat ontwikkeld dat een cassette gebruikte en dit was het begin van een lange weg van innovaties. 1966 werd een historisch jaar toen Philips Speech Processing de allereerste mini-cassette ontwikkelde. Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 120 miljoen mini-cassettes verkocht.

Philips is vanaf dat moment de standaard in dicteertechnologie voor de medische, juridische en vele andere bedrijfstakken wereldwijd.

Voortdurend de standaard zetten

Philips Speech Processing was het eerste bedrijf in Europa dat in 1989 volgens ISO 9001 gecertificeerd werd voor kwaliteitsmanagement en in 2001 volgens ISO 14001 voor milieumanagement. Het bedrijf heeft over de jaren heen meerdere prijzen in de wacht gesleept zoals de gerenommeerde IF Design Award. In 1991 werd Voice System 4000 geïntroduceerd, dat de wereldwijde standaard in telefonisch dicteren werd. In 1996 kwam de SpeechPad, het eerste professionele digitale mobiele dicteerapparaat. Dit was het eerste apparaat dat bij de opname gebruik maakte van de veilige en kwalitatief hoogwaardige Digital Speech Standard (.dss).

In 1997 introduceerde Philips de SpeechMike, de eerste door een pc gestuurde digitale dicteermicrofoon, in 2005 opgevolgd door de baanbrekende SpeechMike II. De in 2012 geïntroduceerde SpeechMike Premium bevat een vrij opgehangen microfoon en de eerste bewegingsdetector in een vast opgesteld digitaal dicteerapparaat. De Philips SpeechMike is de onbetwiste marktleider in dicteren aan het bureau.

In 2010 introduceerde Philips de beveiligde dicteer-app voor smartphones, waarmee het onderweg dicteren nog gemakkelijker werd. In 2013 werd de Pocket Memo 8000 serie geïntroduceerd, die superieure dicteerprestaties levert in een revolutionair ergonomisch design en bovendien een aantal nieuwe functies heeft zoals de ‘klassieke modus’. In 2014 werd een geheel nieuwe productlijn Voice Tracers, met de beste audiokwaliteit in alle opnamesituaties, aan het almaar groeiende aanbod toegevoegd. De allernieuwste innovatie, Philips SpeechLive, maakt dicteren gemakkelijker en flexibeler dan ooit, met een beveiligde dicteerworkflow in de cloud, naadloos geïntegreerd met de spraak-naar-tekst dienst Philips SpeechScribe De dienst werkt naadloos samen met de Philips apparaten en met de beveiligde Philips dicteer-app voor smartphones.

Een mooie, veelbelovende toekomst

Vanaf de start heeft Philips dicteeroplossingen altijd elke technologische vernieuwing aangegrepen om zich verder te ontwikkelen. Het bedrijf is van analoge naar digitale cassetterecorders gegaan, heeft smartphone-apps ontwikkeld en heeft spraakherkenning en een volledige, zelf aan te passen dicteerworkflow geïntegreerd.

Dr. Thomas Brauner, CEO van Speech Processing Solutions: “We zijn nu de enige leverancier van totaaloplossingen voor alle spraak-naar-tekst toepassingen, met software, hardware en diensten, en dat van een van de 50 belangrijkste merken wereldwijd. We zijn trots op wat we tot dusverre bereikt hebben en we gaan zeker een veelbelovende toekomst tegemoet.”

Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=Hz5r0c-E7uw