Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Picnic bezorgt vandaag eerste boodschappen in Helmond

Helmond, 27 juni 2018 – Online supermarkt Picnic bezorgt woensdag de eerste boodschappen in Helmond. De duurzame, elektrische wagentjes rukken voor het eerst uit om in de Brabantse stad de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs aan huis te bezorgen. Duizenden inwoners hebben zich de afgelopen weken aangemeld.

De uitbreiding naar Helmond is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in de regio’s Utrecht, Rotterdam en Amsterdam, en dat recent van start ging in Breda, Tilburg en Den Bosch. Ook in Eindhoven werden twee weken terug de eerste boodschappen bezorgd. “Het is mooi te zien hoe we door de uitbreiding in Brabant ook daar steeds bekender worden”, vertelt medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “Zo hebben we uit Helmond nog meer aanmeldingen ontvangen dan uit het veel grotere Eindhoven.”

Duizenden aanmeldingen
In totaal gaat het in Helmond om bijna 40.000 nieuwe huishoudens die van de diensten van de online supermarkt gebruik kunnen maken. De afgelopen weken hebben duizenden Helmonders zich al aangemeld via de Picnic-app op hun mobiele telefoon. Zij zullen als eerste van de service gebruik kunnen maken.

De innovatieve websuper gaat van start met 8 bezorgautootjes en 25 bezorgers. Eind dit jaar zullen er 15 wagentjes en 30 runners door Helmondse straten rijden. De Picnic-vloot blijft zich dus uitbreiden. Bij de eerste bezorging in Eindhoven twee weken terug reed het vijfhonderdste Picnic-wagentje voor het eerst uit.

De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht