Industry Wire

Geplaatst door Offff

Platina voor Nederlands designbureau bij prestigieuze Pentawards

Vrijdag 23 september zijn de prestigieuze Pentawards in Londen uitgereikt aan de beste verpakkingsdesigners van de wereld. Een internationale jury eert tijdens deze vooraanstaande ceremonie de beste verpakkingsontwerpen wereldwijd en verkoos de Nederlandse branding studio Offff als winnaar. Offff won goud in de categorie ‘Cocktails’, maar ging uiteindelijk naar huis met de overkoepelende platina award voor de gehele categorie ‘Beverages’. Het winnende product? Het ingenieus ontworpen cocktailblikje voor de signature cocktails van Williams Canteen. Vastbesloten om het uiterlijk net zo kwalitatief hoogwaardig te maken als de inhoud, ontwierp Offff acht unieke labels en een bijpassende giftbox: “Als het om branding gaat, is één ding het meest belangrijk; anders zijn dan je concurrenten. En zorgen dat het design de juiste associaties opwekt.” Het resultaat is een stijlvolle ‘night out in a can’, welke ondertussen landelijk wordt verkocht onder de merknaam Williams Premium Canned Cocktails. En de gewonnen Pentaward? Dat is de spreekwoordelijke kers op de taart voor Offff.

De samenwerking
In maart 2020 deed de eerste lockdown haar intrede in Nederland. Om de connectie met hun gasten niet kwijt te raken én om ze thuis een leuke tijd te bezorgen, ontwikkelden de eigenaren van cocktailbar Williams Canteen zes cocktails geschikt om in te blikken. “Vanuit onze filosofie Different Always Wins, is de samenwerking met het cocktailconcept van Williams als een perfect huwelijk. Niet alleen zijn de ingeblikte cocktails van hoge kwaliteit, maar ook nog eens hartstikke vernieuwend. We zijn dan ook ontzettend trots op het winnen van deze awards.” Aldus creatief strateeg Maarten Laan van Offff.

Pentawards
Opgericht in 2007, zijn de Pentawards erop gebrand om de beste verpakkingsontwerpen wereldwijd de erkenning te geven die ze verdienen. Dit jaar ging de strijd tussen ruim 2.000 inzendingen uit 60 landen over de hele wereld. De internationale jury, bestaande uit vertegenwoordigers van 25 grote merken en 25 van de meest toongevende designbureaus ter wereld, koos de winnaars. Over het ontwerp van Offff was jurylid Chloé Templeman, Executive Creative Director van Big Fish, erg enthousiast. Niet alleen was er volgens haar goed nagedacht over de details, ook het totaalconcept klopte: “It gives you a complete cocktail experience, and as a whole the details were clever.” Buiten de uitreiking van de Pentawards, is de meerdaagse conventie ook een belangrijk moment voor designprofessionals om samen te komen. Er worden tijdens deze dagen verschillende lezingen, workshops en netwerkevents georganiseerd.

Over Offff
In het Rotterdamse Delfshaven wordt branding studio Offff sinds 2016 gerund door Maarten Laan en Youri van Overdijk. Met een sterke visie op merken en design, helpen ze bedrijven bij het creëren van een unieke identiteit. Offff wijkt graag af van de gebaande paden, op zoek naar de onontdekte mogelijkheden van een merk. Of het nu gaat om een horecazaak of een tech start up, wat Offff betreft heeft branding de eerste prioriteit. Het merk is volgens hen de drijvende kracht achter het bedrijf. Ondertussen hebben ze succesvolle samenwerkingen met diverse toonaangevende horecabedrijven, zoals Zalmhuis, Schaatsbaan Rotterdam en de Gele Kanarie op hun naam staan. Maar ook bedrijven zoals Bambuu Marketing, nummer 1 in de Emerce top100, weet Offff te vinden voor hun rebranding.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht