Play. van KPN gaat live voor early adopters

Sinds november is de langverwachte nieuwe dienst Play. van KPN beschikbaar. Dan start ook de online campagne, die gericht is op early adopters om hen kennis te laten maken met Play. Digitaal bureau WeLikeMilk verzorgt de online en social advertising en bannercreatie.
Van merkbekendheid tot aankoop
Met Play staat KPN voor de uitdaging om merkbekendheid en merkvoorkeur op te bouwen en Play als nieuwe dienst in de markt te zetten. Het is immers een nieuw type dienst en dat vraagt om tekst en uitleg voor de doelgroep. Binnen de campagne ligt de focus op early adopters, door hen te overtuigen om de app te downloaden zet KPN de eerste stappen in de markt. De doelstellingen raken de verschillende fases in de customer journey. Daarom bouwde WeLikeMilk de strategie op rondom owned media van KPN en de KPN-merken, social advertising via Facebook en relevante display advertising. De boodschap en contactfrequentie zijn op de verschillenden fases van de customer journey afgestemd. Om het gewenste effect van de campagne te bereiken, worden de banners ook getest en geoptimaliseerd.
Tv weer persoonlijk en relevant
De dienst Play. van KPN bestaat uit één app waarin abonnees films, series, HBO en de best bekeken tv-zenders kunnen zien. Niet alleen live, maar ook gemist en on demand, waar en wanneer het de abonnee uitkomt. Daarbij is de dienst op alle devices te gebruiken, dus op mobiel, tablet en tv via chromecast. Vanaf heden is Play. van KPN bereikbaar voor het grote publiek.
Resultaat door relevantie
In een wereld waar consumenten steeds veeleisender worden en het medialandschap steeds complexer, helpt digitaal bureau WeLikeMilk bedrijven met een grote digitale ambitie hun succes te vergroten door relevante online marketing en communicatie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.