Geplaatst door We Proudly Serve Starbucks

We Proudly Serve Starbucks brengt de toekomst van ‘Self-Serve’ koffie als eerste naar Nederland

Nestlé Professional introduceert een nieuw, toonaangevend “Self-Serve” koffie concept van het We Proudly Serve Starbucks® Coffee Programme. Met dit nieuw ontworpen zelfbedieningskoffieautomaat, als onderdeel van het We Proudly Serve Starbucks® Coffee Programme, krijgt koffie voor onderweg een geheel nieuwe beleving en kan de gebruiker zijn eigen drankje naar smaak maken. Nederland heeft de wereldwijde primeur.

Deze nieuwe oplossing stelt een breder scala aan iconische Starbucks® dranken ter beschikking aan de zelfbedieningsconsument dan ooit tevoren. Het is de eerste zelfbedieningsautomaat van Starbucks® die warme en ijskoude dranken kan serveren, samen met zuivelvrije melkalternatieven.

Het biedt een brede keuze door het diverse aanbod aan mogelijkheden, zoals zes verschillende siropen, waaronder suikervrije en seizoensgebonden favorieten, twee espressobrandingen en een uitgebreid assortiment chocoladedranken. Met dit scala aan keuzes zijn er honderden verschillende combinaties mogelijk waaruit een consument kan kiezen.

Al deze variaties zijn beschikbaar met één druk op de knop en uit een enkel uitgiftepunt geserveerd. Dit zorgt voor een snelle en ultieme ervaring voor de “on-the-go” consument. En dit alles met zowel het gemak, variëteit, smaak en kwaliteit die je van Starbucks® verwacht.

Dit koffieconcept is ontworpen in de iconische Starbucks®-stijl, voor een duidelijke merkherkenning. Het beschikt ook over een volledig digitaal display, waar specifieke berichten aan de consument getoond en gewijzigd kunnen worden, afhankelijk van het tijdstip van de dag en het seizoen van het jaar.

“Vanaf het begin wilden we de consumentenervaring met zelfbedieningskoffie op een creatieve manier opnieuw vormgeven. Een concept dat zowel esthetisch past in de omgeving van onze foodserviceklanten, als gepersonaliseerde dranken levert die de consumenten kennen en waar ze van houden,” aldus Clive Brennan, Hoofd Marketing EMENA. “Het concept is ontworpen om consumenten dezelfde ervaring te geven, die je ook in een koffiehuis kan verwachten. Het concept zal als eerste worden uitgerold in Nederland, omdat het internationaal bekend staat om zijn innovatie en dat wereldwijd één van de koplopers qua koffiedrinken is. In een later stadium zal het verder worden uitgerold in Europa en de rest van de wereld.”

De koffie corner van het concept is ontworpen met het oog op duurzaamheid en is gebouwd met Forest Stewardship Council (FSC) gecertificeerd hout, PETG plastic en natuurlijke recyclebare metalen. Bovendien is alle koffie die wordt gebruikt in het We Proudly Serve Starbucks® Coffee Program voor 99% ethisch ingekocht en gecontroleerd, om een duurzame en hoogwaardige koffie te bevorderen die een positieve invloed heeft op het leven en de bestaansmiddelen van koffieboeren en hun gemeenschappen.

Vanaf dit jaar zijn de nieuwe automaten te vinden in een beperkt aantal landen in heel Europa, met plannen voor verdere uitbreiding. De eerste zelfbedieningsautomaat staat in een Shell-station in Zuid-Holland en is de afgelopen periode getest. De komende tijd zal het verder worden uitgerold in andere tankstations in Nederland.