Geplaatst door Proximus

Proximus NXT en Airbus Public Safety and Security bundelen hun krachten

Proximus, de Belgische leider in telecommunicatie en digitale diensten, kondigt met trots een strategisch partnerschap aan met Airbus, wereldpionier in lucht- en ruimtevaart. Samen zullen ze ‘Agnet MCx’, een oplossing voor business-critical communicatie en samenwerking, introduceren op de Belgische markt. Dit partnerschap betekent een belangrijke doorbraak in het gebruik van de specifieke eigenschappen van 5G om beveiligde communicatie te verbeteren voor bedrijven, met name in de sectoren industrie, transport en logistiek.

Kritieke informatie snel en betrouwbaar gecommuniceerd
Agnet MCx is een oplossing die op beveiligde en betrouwbare wijze geavanceerde functies biedt, zoals Push-to-Talk, beveiligde instant messaging, live delen van video’s en locatiegebaseerde diensten. Ze stelt gebruikers van toestellen voor radiocommunicatie, smartphones, tablets en laptops in staat om individueel of in groep te communiceren. Deze tools zorgen voor een betere inschatting van de situatie op het terrein in real time, waardoor snel en doeltreffend beslissingen kunnen worden genomen. Het partnerschap tussen Proximus NXT en Airbus zorgt ervoor dat kritieke informatie op snelle en betrouwbare wijze wordt gecommuniceerd en verbetert aldus de samenwerking en de efficiëntie van de teams op het terrein. De voorbije maanden heeft Proximus deze oplossing van de nieuwe generatie met succes kunnen testen bij verschillende klanten.

Door deze samenwerking wordt de Agnet MCx-oplossing van Airbus toegankelijk via het 4G- en 5G-netwerk van Proximus, inclusief de slicing-functionaliteit wanneer deze commercieel beschikbaar is, oftewel de mogelijkheid om het openbare 5G-netwerk ‘op te delen’ en gegarandeerde bandbreedte te reserveren voor specifieke toepassingen. De mogelijkheden die 5G van Proximus biedt, zoals het opzetten van private mobiele netwerken en slicing, hoge bandbreedte en lage latency, zullen de werking van Agnet MCx sterk verbeteren en een ongekende oplossing bieden op de Belgische markt.

Met dit partnerschap bewijst Proximus nogmaals zijn leiderschap in de uitrol van 5G, biedt het een solide infrastructuur voor toekomstige innovaties en versterkt het zijn positie als voorkeursleverancier van geavanceerde communicatieoplossingen.