Industry Wire

Geplaatst door Publicis

Publicis Groupe Nederland slaat handen ineen met Rijkswaterstaat

Met hernieuwde arbeidsmarktcommunicatiestrategie ondersteunt Publicis Groupe Rijkswaterstaat om zijn imago als werkgever te versterken

Amsterdam, 7 juli 2022 – Na een succesvol pitchtraject gaat Publicis Groupe Nederland, in samenwerking met Boomerang. Part of Publicis Groupe, de arbeidsmarktcommunicatiestrategie voor Rijkswaterstaat verzorgen. De hernieuwde merkstrategie dient het doel om het werkgeversimago van zowel Rijkswaterstaat als de samenwerkingspartners te versterken en nieuwe werknemers aan te trekken. De opdracht betreft zowel het ontwikkelen van een creatieve arbeidsmarktcommunicatiestrategie als het uitrollen van campagnestrategieën naar cross mediale campagneconcepten. Onderdeel hiervan is de creatie van always-on wervingscontent, waarbij de focus ligt op video’s, artikelen en podcasts, evenals de productie van website- en social media content.
Publicis Groupe Nederland won, in samenwerking met Boomerang. Part or Publicis, de pitch. De arbeidsmarktcommunicatiecampagnes die momenteel in ontwikkeling zijn, zijn erop gericht om het imago van Rijkswaterstaat en zijn samenwerkingspartners als werkgever te versterken en de werving van nieuwe medewerkers te ondersteunen. Een uitdaging waar veel organisaties in de huidige tijd van krapte op de arbeidsmarkt mee te kampen hebben.

Anneke Laoutaris, Manager werving en selectie van Rijkswaterstaat en partners, is blij met de start van Publicis Groupe. “In deze uitdagende arbeidsmarkt is onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie die onze doelgroepen zowel extern als intern echt weet te raken van groot belang. We kijken ernaar uit samen met Publicis Groupe meer frisheid en eenduidigheid te brengen in onze communicatie richting onze huidige en potentiële werknemers en zo het werkgeversmerk verder te laden en de binding te versterken. Zo streven we ernaar om de uitdagingen die er op de huidige arbeidsmarkt spelen niet alleen te trotseren maar ook voor te zijn.”

Brego Keller, COO Publicis Groupe Nederland, zegt dat de Boomerang Publicis-combinatie heeft bewezen dat het complexe arbeidsmarktcommunicatie-vraagstukken kan oplossen voor verschillende organisaties. “Dat ook Rijkswaterstaat het vertrouwen heeft in onze expertise is een bekroning op onze geïntegreerde aanpak. Deze aanpak die data, strategie en productie combineert met de nodige creatieve slagkracht, helpt organisaties ook het hoofd te bieden aan uitdagingen op de huidige krappe arbeidsmarkt.”

Over Rijkswaterstaat
Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat. ‘Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en –wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt’.

Over Publicis Groupe
Publicis Groupe [Euronext Parijs, FR0000130577, CAC 40] is wereldwijd marktleider op het gebied van marketing, communicatie en digitale transformatie, aangedreven door een combinatie van creativiteit en technologie. Publicis Groupe heeft zich de afgelopen jaren getransformeerd van holding tot platformbedrijf opererend vanuit één P&L en vanaf één locatie. Georganiseerd rondom schaalbare klantteams met één client lead. Een naadloze synchronisatie van creatie, media, data, pr, productie en commerce.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht