Geplaatst door Pure Storage

Pure Storage en Cohesity sluiten strategisch partnership om snelle, grootschalige recovery te bieden

Amsterdam, 12 augustus 2020 – Pure Storage en Cohesity sluiten een strategisch partnerschap voor het op de markt brengen van Pure FlashRecover, Powered by Cohesity. Cohesity is een modern datamanagementbedrijf die de manier waarop organisaties back-ups maken, data beheren en waarde uit data halen, radicaal vereenvoudigt. Dit aanbod is de eerste moderne, gezamenlijk ontworpen oplossing die voldoet aan de zwaarste eisen op het gebied van bedrijfscontinuïteit en die nieuwe mogelijkheden biedt voor datagedreven organisaties.

en die nieuwe mogelijkheden biedt voor datagedreven organisaties.

Pure FlashRecover, Powered by Cohesity biedt de all-flash data backup- en recoverymogelijkheden die bedrijven nodig hebben voor snel dataherstel na een calamiteit of een ransomware-aanval. De oplossing maakt flash-to-flash-to-cloud dataprotectie mogelijk en maakt een snelle, onafhankelijke opschaling van de verwerking, doorvoer en opslagcapaciteit mogelijk voor het meest efficiënte gebruik van alle resources.

De oplossing stelt organisaties ook in staat om toekomstvaste investeringen in datacenters te doen en de performance te realiseren die nodig is om te voldoen aan de groeiende eisen voor dataherstel op petabyte-niveau. Bovendien maakt de oplossing het mogelijk om back-upgegevens te hergebruiken voor analytics en DevOps, waardoor meerdere applicaties gebruik kunnen maken van dataopslag op het high-performance, uniforme en snelle file en object FlashBlade-platform.

“Zoals de situatie van vandaag overduidelijk heeft gemaakt, is bedrijfscontinuïteit meer dan alleen het overleven van een gebeurtenis, het gaat erom dat een bedrijf kan gedijen tijdens een crisis, ongeacht de omstandigheden”, aldus Charles Giancarlo, voorzitter en CEO, Pure Storage. “Samen met Cohesity kunnen we de eerste volledig geïntegreerde oplossing leveren die een snel herstel mogelijk maakt, ontworpen voor het lange termijn succes van elke organisatie”.

“We brengen samen met Pure een oplossing op de markt die uitzonderlijke all-flash mogelijkheden integreert met een geavanceerd dataprotectie-aanbod en daarmee nieuwe mogelijkheden voor klanten biedt”, zegt Mohit Aron, CEO en oprichter van Cohesity. “Door onze samenwerking met Pure stellen we ondernemingen in staat om hun investeringen toekomstbestendig te maken door performance, eenvoud en schaalgrootte te bieden – ondersteund door een gedeeld geloof in een sterke focus op de klant.”

Door Cohesity DataProtect-software te combineren met Pure’s uniforme en snelle bestands- en object FlashBlade-platform, levert de geïntegreerde oplossing:

• Performance: tot 3x snellere back-up en restore throughput dan schijfgebaseerde alternatieven, de mogelijkheid om duizenden virtuele machines en tot 1 PB aan data per dag te herstellen om te voldoen aan de behoeften op het gebied van omvangrijke disaster recovery.
  • Integratie: aankoop, implementatie en ondersteuning verlopen alleen via Pure, waardoor klanten niet meer met twee leveranciers hoeven te werken. Pure is nu een Cohesity Technology Partner en de bedrijven hebben zich gecommitteerd aan gezamenlijke innovatie.
  • Schaalbaarheid: gescheiden computing en opslag om onafhankelijke schaalvergroting mogelijk te maken voor back-up/recovery, throughput en opslagcapaciteit zodat de resources zo efficiënt mogelijk ingezet kunnen worden.
  • Eenvoud: gemakkelijk beheer door cloud-integratie die flash-to-flash-to-cloud back-up en recovery, betaalbare public cloud-storage voor lange termijn opslag en niet-verstorende upgrades mogelijk maakt.

Pure en Cohesity hebben gemeenschappelijke kernwaarden op het gebied van innovatie en klantfocus, zoals blijkt uit hun hoge (top 1%) Net Promotor Scores (NPS) onder B2B-bedrijven.

“Data recovery kan in de wereld van vandaag een bijzondere uitdaging zijn, omdat ransomware-aanvallen steeds vaker voorkomen de hoeveelheid data die die moet worden beschermd blijft groeien door de digitale transformatie”, zegt Steve McDowell, Senior Analyst, Storage, Moor Insights & Strategy. “IT-beslissers zullen deze oplossing verwelkomen. Het voorziet in de behoefte aan snelle recovery en hergebruik van enorme hoeveelheden back-updata, met het gebruiksgemak waar beide bedrijven om bekend staan. We hebben nog geen vergelijkbare oplossing voor geïntegreerde storage  en dataprotectie gezien.”

Beschikbaarheid

Pure FlashRecover, Powered by Cohesity wordt momenteel door gezamenlijke klanten getest en zal in het najaar van 2020 beschikbaar komen in de Verenigde Staten. In de andere landen in de loop van 2021.

Voor meer informatie over Pure FlashRecover, Powered by Cohesity:

Over Cohesity

Cohesity luidt een nieuw tijdperk in voor het databeheer dat een cruciale uitdaging voor bedrijven oplost: de enorme fragmentatie van data. De overgrote meerderheid van de bedrijfsdata – back-ups, archieven, file shares, object stores en data die worden gebruikt voor ontwikkeling, tests en analyse – bevindt zich in gefragmenteerde infrastructuursilo’s waardoor dataprotectie moeilijk is, het beheer duur is en data-analyse niet eenvoudig is. Cohesity consolideert silo’s op één platform – van datacenters tot aan de rand en tot aan de cloud – en stelt organisaties op unieke wijze in staat om apps op dat platform te draaien. Hierdoor is het gemakkelijker dan ooit is om back-ups te maken en inzichten uit data te halen. Cohesity is een 2019 CNBC Disruptor en is door het World Economic Forum genoemd als Technology Pioneer. Bezoek onze website en blog, volg ons op Twitter and LinkedIn, en ‘like’ ons op Facebook. Cohesity is een Leader in het 2020 Gartner Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Solutions.

Over Pure Storage

Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten: