Geplaatst door Pure Storage

Pure1 Digital Experience transformeert inkoop, management en optimalisatie van IT-infrastructuur

Amsterdam, 18 mei 2021 – Pure Storage kondigt een nieuwe en uitgebreide Pure1 Digital Experience aan. Deze toevoegingen geven klanten aanvullende controle door het bieden van nieuwe geautomatiseerde monitoring en AI-gestuurde aanbevelingsfuncties met self-service management en digitale inkoop.

IT-teams spelen een steeds centralere rol in het mogelijk maken van de business, maar blijven vaak opgezadeld met IT-beheer, probleemoplossing, complexe planning en ingewikkelde inkoopprocessen. Wat ze willen is automatisering, self-service en duidelijke SLA’s van leveranciers om tot resultaten te komen.

Net als de manier waarop Pure de bedrijfsmodellen ter ondersteuning van de storage-infrastructuur heeft geherdefinieerd met Evergreen en Pure as-a-Service, herdefinieert de Pure1 Digital Experience de overige IT-ervaring. IT-teams kunnen anticiperen op behoeften, resources aanschaffen op hun voorwaarden (en op hun tijdschema’s) terwijl zij risico’s voor de business op het gebied van inkoop, dataprotectie en klanttevredenheid elimineren.

“Pure heeft altijd geïnnoveerd voor een betere klantervaring – een ervaring die eenvoudig en gestroomlijnd is met ongeëvenaarde support. Door onze klanten meer controle te geven over hun IT-omgevingen en actieve aanbevelingen te doen voor het oplossen van problemen voordat ze zich voordoen, maken we onze Digital Experience-visie waar en transformeren we wederom de IT-managementervaring”, zegt Prakash Darji, VP en GM, Digital Experience, Pure Storage.

Infrastructuurobservatie en realtime alarmering
Pure1’s AI-engine Meta levert voorspellend service management dat proactief problemen identificeert en oplossingen aangeeft, zodat problemen worden opgelost voordat ze tot uitval leiden. Meta kan nu hiaten in de strategie voor het beveiligen van data identificeren. De belangrijkste updates zijn:
1. Intelligente monitoring en management van alle data service platforms, of het nu gaat om on-premise FlashArray of FlashBlade, cloud-native op Portworx of via Pure Cloud Block Store for AWS en Microsoft Azure.
2. Voorspellende foutanalyse en herstel van fouten met behulp van analytics uit het hele ecosysteem van Pure – inclusief VM’s en containers – om snel potentiële problemen aan te wijzen.
3. Evaluaties ten behoeve van bescherming tegen ransomware, met proactieve aanbevelingen voor oplossingen zoals SafeMode snapshots.
4. Realtime troubleshooting met behulp van nieuwe zoekmogelijkheden voor storage en VM’s.

Door AI aangestuurde aanbevelingen voor performance, capaciteit en uitbreiding
De nieuwe Pure1 Digital Experience registreert niet alleen hoe resources worden gebruikt, maar voorspelt ook wat er zal gebeuren nadat workloads worden toegevoegd of verplaatst. Door gebruik van AI biedt Pure1 slimme workload-planning met aanbevelingen over capaciteit en performance scaling. Ook gebruikt Pure1 Digital Experience predictive analytics en alarmering om ervoor te zorgen dat IT-organisaties voldoen aan SLA’s en om workloads gezond te houden. Dit wordt gemonitord door het Pure-team om proactieve service calls te bieden.

Self-service beheer en digitale inkoop
Met het uitgebreide aanbod in de Pure1-servicecatalogus hebben gebruikers volledige toegang tot het breedste aanbod van on-premise en hybride cloud storage en professionele services via één enkele interface. Via deze self-service catalogus kunnen klanten:
1. Nieuwe systemen en diensten kopen, waaronder Pure-as-a-Service, Portworx en Pure Cloud Block Store – of deze on demand verder uitbreiden, on premise of in de cloud via AWS of Azure.
2. Gebruikmaken van een uitgebreide reeks professionele diensten, zoals adviesworkshops, migratiediensten, implementatiestrategie en software-integratiediensten van derden.
3. Offertes aanvragen voor nieuwe systeemuitbreidingen, deze bestellen en de status ervan volgen.
4. Pure as-a-Service abonnementen beheren met functies voor het eenvoudig toevoegen, upgraden, opschorten, hervatten, beperken en verlengen.
5. Plannen upgrades wanneer dat het beste uitkomt, met controles die van tevoren automatisch worden uitgevoerd.

Pure1 Digital Experience is nu zonder extra kosten beschikbaar voor alle klanten. Meer informatie: https://www.purestorage.com/products/storage-management/pure1.html.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
1. Pure Storage is een ‘Leader’ in het 2020 Gartner Magic Quadrant for Primary Storage Arrays.
2. IDC MarketScape for All-Flash Arrays