Geplaatst door Qlik

Qlik en DataRobot sluiten samenwerkingsovereenkomst en combineren augmented intelligence en voorspellende modellen

Amsterdam, 4 maart 2019Qlik heeft vandaag bekendgemaakt dat het een samenwerkingsovereenkomst sluit met DataRobot en ddaarmee geautomatiseerde machine learning-modellen direct toevoegt aan Qliks platformen. Dat geeft bedrijven de mogelijkheid om hun besluitvorming te baseren op voorspellende data binnen analyseworkflows. Dankzij deze integratie kunnen gebruikers het hele scala aan data-analyses (historisch, huidige staat en voorspellend) direct vanuit Qlik uitvoeren. De samenwerking past binnen de inspanningen van Qlik op het gebied van augmented intelligence en machine learning, waarmee bedrijven nog meer inzichten uit hun data kunnen halen.

Met de Qlik open source extensie en connector kunnen gebruikers het volgende doen:

• Data voorbereiden en met sleutelvelden rechtstreeks vanuit Qlik Sense verzenden naar DataRobot.
  • Data uit verschillende tabellen binnen het associatieve datamodel combineren en direct in DataRobot verwerken.
  • DataRobot-projecten beheren in Qlik door modellen rechtstreeks naar de Qlik-applicatie te verzenden.

Dankzij de naadloze integratie worden voorspellend modelleren en hermodelleren mogelijk in één interface, zodat de gebruiker altijd beschikt over het best mogelijke model voor de analyse.

Voor meer informatie en quotes over de samenwerkingsovereenkomst, zie het volledige, Engelstalige persbericht.

Over Qlik
Qlik werkt elke dag aan een datavaardige wereld, waar iedereen data in kan zetten om welke uitdaging dan ook op te lossen. Alleen het end-to-end data management en analyseplatform van Qlik brengt alle data uit welke bron binnen een organisatie dan ook samen. Zo kunnen mensen, ongeacht hun vaardigheidsniveau, hun nieuwsgierigheid gebruiken om nieuwe inzichten te verkrijgen. Bedrijven gebruiken Qlik om dieper in het gedrag van hun klanten te duiken, bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden, nieuwe winstmogelijkheden aan te boren en risico’s en beloningen te balanceren. Qlik heeft zijn hoofdkantoor in Radnor, Pennsylvania, en doet zaken in meer dan 100 landen met meer dan 48,000 klanten over de hele wereld.

©2019 QlikTech International AB. Alle rechten voorbehouden. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ en de QlikTech logo’s zijn handelsmerken van QlikTech International AB die in meerdere landen zijn geregistreerd. Andere merken en logo’s die hierin worden genoemd, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.