Industry Wire

Geplaatst door Winkelstraat.nl

Quarantaine fashion: Jongeren shoppen massaal online

Vianen, 9 april 2020 – Terwijl veel modewinkels noodgedwongen potdicht zitten, wordt er door jongeren in Nederland naar hartenlust online geshopt. Uit data van meer dan 600 winkels en merken uit Europa die via online marktplaats Winkelstraat.nl luxe fashion verkopen, blijkt dat jongeren maar liefst 80% meer online naar fashion shoppen in quarantaine. Deze maand geven ze gemiddeld bijna €200 uit aan nieuwe kleding en checken ze constant het nieuwste aanbod om niets te missen. Jongeren lijken hun garderobe klaar te maken voor het moment waarop de maatregelen rondom het coronavirus worden afgeschaft.

De hele dag online
Opvallend is de toename in terugkerend bezoek van fervente shoppers. Waar bezoekers gemiddeld een paar keer per maand de collecties bekeken, is dat in deze quarantaine periode ontploft. Jongeren zijn de hele dag online en checken gemiddeld dagelijks of er al nieuwe fashion items online staan. Het bezoek aan de ‘new arrivals’ is daardoor bijvoorbeeld verviervoudigd in de afgelopen weken.

Nieuwe sneakers voor einde lock down
Wie denkt dat nu vooral comfortabele kleding voor binnenshuis populair is, komt daarbij bedrogen uit. Jongeren shoppen nog massaal naar nieuwe sneakers, t-shirts en zomerjassen. Ze geven daar deze weken gemiddeld bijna 200 euro aan uit. Hierbij zijn uitschieters niet ongewoon, vooral bij de sneaker fans. De aanschaf van luxe sneakers van meer dan 750 of 1.000 euro per paar zijn ook in deze weken geen uitzondering voor jongeren. Het lijkt er sterk op dat de jongere fashion liefhebbers zich klaarmaken voor het moment dat ze weer massaal naar buiten kunnen.

Meer Europese winkels online door lockdown
Online marktplaatsen in Nederland zien tegelijkertijd een opmars van winkels in Nederland, België, Spanje en Italië die hun collecties zo snel mogelijk online willen krijgen om ondanks de omstandigheden nog verkopen te realiseren. Opvallend is de extra aanloop van winkeliers uit landen als Italië, Spanje en België. Sinds de lockdown melden zich steeds meer modewinkels uit alle hoeken van die landen bij Winkelstraat.nl om vooral jongeren in Nederland aan te kleden.

* Analyse aan de hand van meer dan 10.000 online kassabonnen van Nederlandse jongeren vanaf 16 maart tot en met 6 april 2020

Over Winkelstraat.nl
In 2012 openden de deuren van Winkelstraat.nl. De producten op Winkelstraat.nl komen van exclusieve boutiques en merken, verspreid door heel Nederland en ook Europa. Jaarlijks zag de online marktplaats voor exclusieve fashion collecties de verkopen met 50 procent toenemen. Inmiddels is Winkelstraat.nl de marktleider voor online luxury fashion shopping. Via Winkelstraat.nl krijgen shoppers toegang tot exclusieve collecties van meer dan 600 Premium en Luxury Brands. Elke collectie is uniek en aangevuld met een flinke dosis limited editions. De meer dan 40.000 unieke items op Winkelstraat.nl zijn inmiddels afkomstig van honderden (retail)partners uit Europa. Zij maken gebruiken van het ecommerce platform van Winkelstraat.nl om shoppers met één klik toegang te bieden tot exclusieve collecties van meer dan 600 Premium en Luxury Brands. Het aanbod op Winkelstraat.nl omvat al items uit winkels uit Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en België. Winkelstraat.nl is partner van Thuiswinkel Waarborg. Vogue benoemde Winkelstraat.nl eerder tot Top 100 beste webshops. Op Winkelstraat.nl vinden modeliefhebbers de mooiste merken zoals Dsquared2, Gucci, Kenzo, Alexander McQueen, Parajumpers, Airforce, Black Bananas, Reinders, MyBrand en Filling Pieces.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht