Rabobank kiest Ogilvy & Mather als nieuw reclamebureau

De Rabobank heeft na een grondige oriëntatie en een pitch van drie bureaus gekozen voor Ogilvy & Mather Amsterdam als nieuw reclamebureau. Ogilvy & Mather overtuigde met het sterkste idee, waarin de merkpositionering van Rabobank op inspirerende wijze is vertaald. Een idee dat richting geeft aan de communicatie van de Rabobank in Nederland.
“We zijn onder de indruk van het werk van Kingsday, Lemz en Ogilvy & Mather. Toch is Ogilvy & Mather er wat ons betreft het beste in geslaagd om het kenmerkende karakter van Rabobank op een aansprekende en vernieuwende manier te vertalen in een nieuwe communicatiekoers”, aldus Heleen Crielaard, verantwoordelijk voor merk & markt communicatie bij de Rabobank. Een nieuwe communicatiekoers is nodig, omdat de coöperatieve Rabobank op dit moment voor enorme veranderingen staat, met klanten die anders gaan bankieren en een markt die vraagt om andere communicatie.
De samenwerking tussen Rabobank en Ogilvy & Mather kenmerkt zich door co-creatie met alle partijen in de keten, openheid, transparantie en directe betrokkenheid bij producenten door de bank.
De Rabobank heeft de pitch in de afgelopen twee maanden zelf begeleid. In de komende maanden zullen de bank en Ogilvy & Mather de campagnelijn verder uitwerken en de eerste campagnes ontwikkelen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.