Geplaatst door Redkiwi

Redkiwi & IT Campus Rotterdam slaan de handen ineen

Rotterdam, 28-09-2020 – Digital Agency Redkiwi sluit aan bij IT Campus Rotterdam om samen te werken aan meer en beter IT-talent voor Rotterdam.

De urgentie voor een ambitieuze aanpak rondom digitalisering en het versterken van de IT-arbeidsmarkt is hoog. IT Campus Rotterdam pakt de handschoen op om de potentie van de stad, de bedrijven en haar inwoners op het gebied van innovatie en digitalisering een stevige impuls te geven. Maar dat willen, kunnen en doen zij niet alleen! Samen met partners, waaronder TCR (Techniek College Rotterdam), Hogeschool Rotterdam, Gemeente Rotterdam, Erasmus MC, Erasmus Universiteit Rotterdam, Rabobank & Port of Rotterdam, werken zij aan een divers programma en een aantrekkelijke innovatieve stad met meer en beter IT-talent en waarin iedereen mee kan op de golf van digitalisering.

Precies daarom is Redkiwi partner geworden, om samen te werken aan meer en beter IT-talent voor Rotterdam. Jasper Verbunt, CEO van Redkiwi: “We weten nog niet precies op welke programma’s we gaan inhaken, maar dat we moesten samenwerken met dit initiatief was duidelijk. Na één overleg met Marijn Roelof, directeur van IT Campus Rotterdam, waren we er al uit.”

Jasper vervolgt: “Het is een mooi en zeer interessant initiatief en heeft een sterke fundering in de regio. Digitalisering speelt in elke sector een steeds grotere rol. Daarom werken we samen aan belangrijke Rotterdamse thema’s zoals maritiem, logistiek, mobiliteit en zorg om die digitalisering te kunnen blijven waarborgen. We hebben er zin in!”

Dat er een tekort is aan IT-ers, is al jaren geen nieuws. Maar het tekort aan digitaal vaardige mensen, is slechts het topje van de ijsberg. De programma’s van IT Campus Rotterdam gaan hier verandering in brengen!