Geplaatst door RTB House

RTB House ontwikkelt meerlaags brand safety-mechanisme gedreven door natural language processing

Amsterdam, 2 oktober 2018 – RTB House – wereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders – kondigt met zijn meerlaagse brand safety-mechanisme een nieuwe stap aan voor het oplossen van een van de belangrijkste uitdagingen van de digital advertising-industrie.

Brand safety is aan het uitgroeien tot een belangrijke zorg binnen de digital advertising-industrie. Merken en uitgevers moeten er tegenwoordig op letten dat hun advertenties niet verschijnen naast aanstootgevende content, zoals extreme politieke uitingen en nepnieuws, of in een onveilige omgeving. Om dit nog complexer te maken, heeft elk merk ook nog een andere doelgroep, zodat er voor elk merk een uniek brand safety-beleid nodig is.

Met dit in het achterhoofd ontwierp RTB House een meerlaags brand safety-mechanisme dat aan elk brand safety-beleid aan te passen is. Met natural language processing (het realtime analyseren van webcontent) als uitgangspunt heeft RTB House een brand safety-platform gecreëerd, dat dagelijks tienduizenden internetartikelen en websites scant. Daarmee zorgt het bedrijf realtime voor brand safety op een groot deel van het internet.

De kerntechnologie die door RTB House is ontworpen, is de Brand Profile-laag die voorkomt dat advertenties terechtkomen op een website of naast content die niet per se wordt beschouwd als aanstootgevend, maar volgens het brand safety-beleid van adverteerders wel negatieve invloed kan hebben op de onlinereputatie. De technologie bestaat uit drie onafhankelijke features.

• Website category-filters helpen merken bepaalde websitecategorieën te vermijden, die mogelijk schadelijk zijn voor het betreffende merk, zoals controversiële politiek, user-generated content, gokken, video streaming en gaming.
  • Nieuwsfilters die automatisch nieuws blokkeren, dat specifieke keywords bevat (zowel in URL-adressen en in de content, als zelfs in de metadata). Deze feature is vooral bedoeld voor bedrijven die niet geassocieerd willen worden met specifieke content (zoals merken in de autobranche, die niet willen worden geassocieerd met content over auto-ongelukken of artikelen over alcohol). Sinds het natural language processing-algoritme werd geactiveerd, heeft RTB House al meer dan een miljoen artikelen in kaart gebracht en controleert het dagelijks meer dan 16.000 van de populairste internationale artikelen. In de toekomst moet dat aantal stijgen naar dagelijks 50.000 artikelen.
  • De zwarte lijst van RTB House stelt merken in staat hun advertenties te weren van specifieke, zelfgekozen URL’s.

“De kracht achter onze leidende technologie is natural language processing dat het brand safety-dilemma aanpakt. Onze oplossing is een gamechanger”, zegt Cyril Westerhof, Country Manager Benelux bij RTB House. “Dankzij de oplossing is het mogelijk om ongestructureerde data te begrijpen en content op webpagina’s te analyseren voordat we er advertenties plaatsen. De technologie voorkomt vervolgens dat advertenties worden getoond met behulp van offensive content-blocking. Daarnaast bieden we een combinatie van robuuste beveiliging om te voorkomen dat advertenties in onveilige omgevingen worden geplaatst.”

Naast RTB House’s technologie, die aan te passen is op basis van specifieke merkbehoeften, is het eigen advertentieplatform van het bedrijf voorzien van een meerlaagse brand safety-firewall met een oplossingenlaag voor SSP’s en derde partijen, met geavanceerde brand safety-oplossingen van programmatic inventory-leveranciers, en een offensive content- en malwarelaag die de eerste laag aanvult.

Klanten van RTB House, waaronder Monsterboard.nl, gebruiken de oplossing om zeer gepersonaliseerde advertenties te creëren, gebaseerd op gedrag dat gekoppeld is aan de zoek-, surf- en koopgeschiedenis van gebruikers, alsook andere observaties. Vervolgens kan de oplossing op alle apparaten en op precies het juiste moment advertenties plaatsen om zo conversie en verkoop te stimuleren. Het retargeting-platform van RTB House verwerkt momenteel twee miljoen bid-verzoeken per seconde, meer dan 10 miljard ad-views per maand en meer dan 3,5 miljoen dagelijkse clicks.

Over RTB House

RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep-learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.

RTB House is opgericht in 2012 en draait meer dan duizend campagnes voor bedrijven in meer dan veertig verschillende markten in Europa, Latijns-Amerika, de Asia-Pacific-regio, het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan tweehonderd professionals en is groeiende. Ga voor meer informatie naar www.rtbhouse.com.