RTL en Ricola vragen MOSES. voor ontwikkeling Brand Promotion campagne.

Amsterdam, 15 december 2011
RTL Nederland heeft creatief bureau MOSES gevraagd om een Brand Promotion campagne te ontwikkelen voor haar klant Ricola rondom het nieuwe programma RTL4 Sunday Night Fever. In Sunday Night Fever, live gepresenteerd door Chantal Janzen iedere zondag om 20h00, strijden twaalf kandidaten om de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever.
Ricola sponsort het programma onder andere door middel van billboards. Daarnaast is de samenwerking uitgebreid in de vorm van een Brand Promotion campagne, online op
sundaynightfever.nl. Gedurende de actie, die de naam ‘Ricola Night Fever’ meekrijgt, worden kijkers door middel van promo’s opgeroepen om naar de Ricola branded microsite binnen sundaynightfever.nl te gaan en op het nummer Night Fever van de Bee Gees de hoge noot te zingen en mee te dansen.
Door het opslaan van de uitvoering maken de deelnemers kans op een reis voor 2 naar New York inclusief een theaterbezoek op Broadway.
De samenwerking tussen Ricola en RTL is een perfecte match: de merkwaarden van Ricola en haar pay-off ‘Fluweel voor je keel’ passen perfect bij het programma Sunday Night Fever. Ricola zal ook hoofdsponsor zijn van de musical Saturday Night Fever, die in februari 2012 in Carré Amsterdam in première gaat.
De ‘Ricola Night Fever’ campagne loopt vanaf 16 december tot en met 27 december.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.