Ryanair kiest Qlik om klantervaring te optimaliseren

Schiphol, 18 augustus 2016 – Ryanair, de grootste luchtvaartmaatschappij in Europa, kiest voor een bedrijfsbrede integratie van QlikView® en Qlik Sense® om hun vluchten beter te vullen en de diensten voor klanten te optimaliseren. De samenwerking met Qlik® (NASDAQ: QLIK), leider in visual analytics, stelt Ryanair in staat om alle bedrijfsgegevens te consolideren waardoor de luchtvaartmaatschappij beter inzicht krijgt in de gehele bedrijfsvoering.
Met 1.800 vluchten per dag en 200 bestemmingen is Ryanair een populaire luchtvaartmaatschappij voor low-cost vluchten in Europa. Om deze positie te behouden wordt Ryanair continu uitgedaagd om de klantpropositie te verbeteren. Qlik helpt het Business Intelligence team van Ryanair om alle bedrijfsgegevens bijeen te brengen, zodat medewerkers betere beslissingen kunnen nemen ten gunste van deze klantpropositie. In de toekomst wil Ryanair Qlik ook inzetten om hun in-flight aanbod te verbeteren en de supply chain te optimaliseren met behulp van data-analyses. Zo wil Ryanair inzicht krijgen in de verwachte passagiersmix op bepaalde vluchten, zodat het vliegtuig met een passend aanbod van producten bevoorraad kan worden.
Shane Finnegan, Senior BI Developer bij Ryanair: “We hebben gemerkt dat iedere medewerker op zijn eigen manier data verwerkt en analyseert. Onze wens was dan ook om een platform voorhanden te hebben dat aan al deze verschillende behoeften voldoet. Dit is gelukt met QlikView en Qlik Sense. Medewerkers die behoefte hebben aan grondige analytische functies, zoals financiële of marketingprofessionals, maken gebruik van QlikView. We hebben daarnaast gekozen om Qlik Sense in te zetten voor medewerkers op afdelingen die te maken hebben met een hoge tijdsdruk, zoals ground operations of flight operations. Zij willen snel en eenvoudig te begrijpen datavisualisaties die hen realtime inzicht geeft in wat er gebeurt en waar mogelijk een probleem ontstaat, zodat zij op basis van deze data snel de juiste beslissing kunnen nemen. De selfservice functionaliteit die Qlik Sense biedt stelt hen in staat om waar en wanneer ze maar willen gefundeerde beslissingen te nemen.”
Sean Farrington, RVP, Northern EMEA bij Qlik: “We zijn trots dat Ryanair voor een bedrijfsbrede inzet van Qlik heeft gekozen om hun dienstverlening en efficiëntie te verbeteren. Onze technologie verbindt data met de mensen van Ryanair die zo, vanuit verschillende locaties en op hun eigen manier, samen kunnen werken aan hun ideeën. Dit stelt hen in staat om klanten de beste deals en service te blijven bieden.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.