Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Salesforce breidt Commerce Cloud uit met nieuwe platformtools om overal slimme, gepersonaliseerde en connected winkelervaringen te bieden

AMSTERDAM, 16 januari 2019Salesforce (NYSE: CRM), wereldleider op het gebied van CRM, kondigt nieuwe innovaties aan op het Commerce Cloud platform waardoor bedrijven door middel van artificial intelligence, visual search, actueel voorraadbeheer en meer, een geheel nieuwe winkelervaring kunnen bieden. Het zoeken van producten en online winkelen vindt vandaag de dag niet meer exclusief plaats op e-commerce sites. Merken moeten daardoor slimme en flexibele manieren bedenken om klanten aan te trekken en te behouden. De laatste ontwikkelingen in Commerce Cloud stellen bedrijven in staat om innovatieve winkelervaringen te integreren in ieder contactmoment met de klant; via spraak, de nieuwste mobiele of sociale apps, op marktplaatsen of zelfs via connected producten.

“Salesforce Commerce Cloud stelt ons in staat gebruik te maken van de kracht van gesproken zoekopdrachten en contact te maken met iedereen die op zoek is naar de juiste outfit, waar hij ook is,” zegt Vincent Panzanella, vice-president marketing & communicatie bij Perry Ellis. “Met Salesforce lanceerde Perry Ellis de ‘Ask Perry Ellis’ Skill: een spraakgestuurde persoonlijke stylist die werd aangestuurd door Amazon Alexa om mode-assistentie te bieden en de shopper op het juiste moment met de juiste outfit te verbinden. Dit was mogelijk met API’s van het Salesforce Commerce Cloud-platform en ontwikkelaarstools die we hebben kunnen gebruiken om consumenten te bereiken en op maat gemaakte stijlvoorstellen te bieden in hun dagelijks leven.”

Klantgedrag transformeert de manier van winkelen

De hedendaagse consument wil altijd en overal toegang hebben tot zijn of haar gewenste producten, diensten en ervaringen. Ze hebben wearables en digitale assistenten waarmee ze constant verbonden en betrokken zijn met merken via social media, nieuwsbrieven, chatbots en klantenservice. Ze verwachten om informatie te krijgen over het product of de ervaring waar ze op dat moment naar kijken en deze te kunnen aanschaffen.

Bedrijven willen op ieder kanaal een slimme, eenvoudige winkelervaring bieden, maar de meeste bedrijven hebben geen centraal platform dat hen de wendbaarheid en flexibiliteit biedt om dit overal te kunnen doen. Uit onderzoek van Salesforce en Deloitte blijkt dat retailers gemiddeld 39 verschillende systemen gebruiken om klantbetrokkenheid te beheren, waaronder via het verkooppunt, mobiel, callcenters, e-mailmarketing en social media. Omdat al deze systemen de shopper uiteindelijk terugbrengt naar een e-commercesite, lopen merken het risico een consument te verliezen omdat ze hen vragen de transactie uit te voeren op een ander kanaal dan waar ze contact hebben gezocht.

Het uitgebreide Salesforce Commerce Cloud platform bestaat uit een krachtige set API’s, platform services en developer tools waarmee bedrijven intelligente winkelervaringen bij elk contactmoment met de klant kunnen integreren om zo groei te realiseren. Bedrijven hebben nu de mogelijkheid om:

Einstein AI-gedreven commerce en image search overal uit te breiden

  • De nieuwe Einstein Recommendations API: maakt het voor winkeliers mogelijk om buiten hun website om snel Einstein-gedreven productaanbevelingen te integreren. Middels intelligente aanbevelingen via mobiele apps, clienteling-apparaten en verschillende marketing- en klantenservice kanalen kunnen winkeliers gepersonaliseerde en consistente klantervaringen bieden zonder dat het uitmaakt hoe of waar shoppers contact hebben gehad met het merk.
  • De nieuwe Einstein visual search: klanten kunnen nu “klikken en zoeken” naar producten via een afbeelding in plaats van een tekst. Op basis van foto’s of schermafbeeldingen die zij uploaden vanaf hun mobiele telefoon, wordt hetzelfde of een vergelijkbaar product getoond.

Voorraad in realtime te activeren over elk kanaal

  • Nieuwe beschikbaarheidservice op grote schaal: met deze nieuwe service hebben bedrijven op grote schaal actueel inzicht in in-store en fulfillmentvoorraden die verdeeld zijn over hun digitale kanalen. Dit betekent dat bedrijven het aanbod in de winkels of online kunnen zien, producten kunnen laten ophalen in de winkel en ondersteuning kunnen bieden voor grote aanvragen die nodig zijn voor drukke periodes zoals tijdens de uitverkoop of feestdagen.

Sneller winkelervaringen te innoveren

  • Nieuwe On-Demand Developer Sandboxes: zorgen voor extra wendbaarheid zodat developers, bedrijven nog sneller kunnen laten innoveren. Developer Sandboxes kunnen binnen enkele minuten draaien, waardoor de productiviteit verbeterd wordt en het test- en implementatieproces consistent wordt.
  • De nieuwe Commerce API Explorer: Deze nieuwe one-stop-shop voor alle Commerce-API’s in één portal en gebruiksvriendelijke gebruikersinterface stelt ontwikkelaars in staat om nieuwe ervaringen efficiënter te ontwerpen en te testen.
  • Het nieuwe Commerce Cloud Developer Trailhead Trail: met dit gratis online lesprogramma kunnen developers zichzelf bijscholen over de kernelementen van het Commerce Cloud platform.

Salesforce klanten leveren dynamische winkelervaringen

“Met Salesforce Commerce Cloud kunnen we sneller schakelen en onze klanten flexibeler benaderen”, aldus Steve Carlotti, Executive Vice President Marketing bij The Michaels Companies, Inc. “Met Salesforce heeft Michaels nieuwe branded e-commercesites gelanceerd, onze in-store en online ervaring samengebracht en door gebruikers gegenereerde content van sociale media geïntegreerd. We brengen ook commerce, service en marketing bij elkaar om een effectievere doelgroepbetrokkenheid te stimuleren en ervoor te zorgen dat elke klantcommunicatie tijdig en relevant is.”

“Salesforce biedt ons de tools die we nodig hebben om de klantbetrokkenheid te personaliseren”, zegt Matt Day, manager digitale marketing en e-commerce voor Spalding. “We hebben Spalding.com opnieuw gelanceerd met Storefront Reference Architecture van Commerce Cloud en hebben U Design gelanceerd: een ervaring waarmee klanten hun favoriete NBA-teamlogo’s en persoonlijke tekst op de producten kunnen lasergraveren, wat resulteert in onmiddellijke, exponentiële verbetering van e-commerce conversie. Met Commerce Cloud kunnen we de relaties met onze klanten verdiepen door hen verbinden met producten, informatie en unieke ervaringen.”

Doordat Commerce Cloud is verbonden met ’s werelds #1 CRM-platform krijgen merken een volledig beeld van de klant en het vermogen om geweldige ervaringen op het gebied van marketing, online winkelen en service aan te bieden. Merken kunnen ook snel betrouwbare apps maken en opschalen met Heroku, data integreren via Mulesoft en het Salesforce DX developer framework gebruiken voor high-performance agile app-ontwikkeling.

“Online winkelen begint niet langer met alleen een winkelwagentje”, zegt Mike Micucci, CEO van Commerce Cloud bij Salesforce. “Met de Salesforce Commerce Cloud hebben bedrijven een betrouwbare partner die hen kan helpen bij het inzichtelijk maken waar hun klanten zich bevinden en maakt het mogelijk om producten overal aan te bieden via een AI-gedreven platform, API’s en een sterk partner-ecosysteem.”

Salesforce-partners gebruiken het Commerce Cloud Platform om winkelervaringen te implementeren en optimaliseren

Salesforce heeft meer dan 100 consultingpartners over de hele wereld die zich inzetten voor de integratie van het ecosysteem voor het opbouwen van unieke klantervaringen ondersteund door Commerce Cloud, waaronder: Deloitte Digital, Accenture, Capgemini’s LYONSCG, Publicis.Sapient, OSF Commerce, Astound en PixelMEDIA. Ook zijn er meer dan 250 vooraf geïntegreerde partnertoepassingen die de functionaliteit van het platform uitbreiden, waaronder:

  • Amplience: Amplience helpt content- en technologieteams om hun creativiteit en productiviteit te verhogen met een API-first oplossing die integreert met Salesforce Commerce Cloud.
  • Radius8: Radius8 geeft Salesforce Commerce Cloud-retailers de mogelijkheid om hun website te lokaliseren op basis van hyperlokale trends zoals populariteit, weer en evenementen, waardoor het mogelijk wordt om consumenten een relevante en lokale online ervaring te bieden.
  • Olapic: Olapic maakt gebruik van Commerce Cloud om merken gebruik te laten maken van een verscheidenheid aan visuele inhoud – van consumenten- en influencercontent tot korte video’s – en deze op hun websites te integreren om aantrekkelijke, gepersonaliseerde winkelervaringen voor consumenten te maken terwijl bruikbare gegevens en prestaties worden geleverd.
  • PredictSpring: PredictSpring maakt Commerce Cloud-winkels en merken binnen en buiten de winkel mogelijk met zijn oplossingen voor mobiel, waaronder apps voor winkelen voor consumenten, winkel-cliënting en moderne POS-apps.
  • ChannelAdvisor: ChannelAdvisor maakt gebruik van Commerce Cloud om merken en retailers inzicht te geven in hun verkooppotentieel via marktplaatsen, digitale marketing, betaalde zoekresultaten, vergelijkende winkels, flex feeds, social, rich media, en voorspellingen op basis van consumentenbehoeftes.
  • Mobify: het Mobify-platform kan worden geïntegreerd met Commerce Cloud en geeft retailers de mogelijkheid om snelle, aansprekende Progressive Web Apps te bouwen, los van de backend, waardoor retailers direct kunnen starten met digitale transformaties via een mobiele winkelervaring – en zorgt er tegelijkertijd voor dat backend updates niet voor front-end problemen zorgen.

Over Commerce Cloud

Salesforce Commerce Cloud biedt retailers de mogelijkheid om winkelervaring te bieden via verschillende verkoopkanalen, inclusief via mobiel, het internet, social media en de winkel. Van winkelen tot fulfilment tot klantenservice; de Commerce Cloud biedt gepersonaliseerde winkelervaringen die klanten altijd aanspreken. Door middel van artificial intelligence via Commerce Cloud Einstein, genereren retailers een grotere betrokkenheid, conversie, inkomsten en loyaliteit. Commerce Cloud-klanten verkochten voor ongeveer $ 21 miljard aan merchandise (“gross merchandise value”) via meer dan 3.000 websites in 50+ landen via de Commerce Cloud in 2017.

Beschikbaarheid

  • Commerce Cloud Einstein Recommendations API bevindt zich momenteel in Beta. De prijzen worden bekendgemaakt op het moment van algemene beschikbaarheid.
  • Commerce Cloud Einstein Visual Search bevindt zich momenteel in Pilot en zal normaliter beschikbaar zijn in de tweede helft van 2019. De prijzen worden op dat moment bekendgemaakt.
  • High-Scale Inventory Availability Service zal in de eerste helft van 2019 in Pilot zijn.
  • On-demand Developer Sandboxes bevinden zich momenteel in Beta en zal normaliter beschikbaar zijn in de eerste helft van 2019. De prijzen worden op dat moment bekendgemaakt.
  • De Commerce Cloud Open Commerce API (OCAPI) Explorer is momenteel algemeen verkrijgbaar.

Extra informatie

Connect met Salesforce

Over Salesforce

Salesforce, de wereldwijde CRM-leider, stelt bedrijven in staat om op een geheel nieuwe manier contact te leggen met hun klanten. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com.

Niet-uitgebrachte services of functies waarnaar in deze of andere persberichten of publieke verklaringen wordt verwezen, zijn momenteel niet beschikbaar en worden mogelijk niet op tijd of helemaal niet afgeleverd. Klanten die Salesforce-applicaties aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissingen nemen op basis van functies die momenteel beschikbaar zijn. Salesforce heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco, met vestigingen in Europa en Azië, en verhandelt op de New York Stock Exchange onder het tickersymbool ‘CRM’. Ga voor meer informatie naar https://www.salesforce.com of bel 1-800 -NO-SOFTWARE.

Zie www.deloitte.com/us/about voor een gedetailleerde beschrijving van de juridische structuur van Deloitte.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht