Geplaatst door Docusign

Salesforce en DocuSign breiden strategisch partnerschap uit

Den Haag – 28 oktober 2021 – Salesforce (NYSE: CRM) en DocuSign (NASDAQ:DOCU) breiden hun wereldwijde strategische partnerschap uit en gaan gezamenlijke nieuwe oplossingen bouwen. Deze oplossingen maken het voor klanten gemakkelijker om de manier waarop overeenkomsten wereldwijd worden gefaciliteerd te versnellen. Nieuwe innovaties zullen het contractproces automatiseren met op AI-gebaseerde, slimme oplossingen die de klantervaring bij het voorbereiden, ondertekenen en beheren van overeenkomsten verbeteren, snellere ROI stimuleren en de samenwerking tussen organisaties vergroten met Slack-functionaliteit.

Samen hebben Salesforce en DocuSign organisaties van elke omvang al meer dan 10 jaar geholpen om sneller zaken te doen. Vandaag de dag gebruiken tienduizenden klanten integraties met Salesforce en DocuSign om hun overeenkomstprocessen te stroomlijnen, de productiviteit van hun werknemers te verhogen en de time-to-value te versnellen.

Nieuwe innovaties

Bedrijven moeten de productiviteit en samenwerking maximaliseren in een volledig digitale wereld waarin overal gewerkt kan worden. Salesforce en Slack stellen organisaties in staat om hun digitale hoofdkantoor uit te bouwen door de samenwerking tussen werknemers over de grenzen van de organisatie en met klanten en partners te verbeteren, ongeacht waar, wanneer of hoe ze werken. Salesforce’s uitgebreide partnerschap met DocuSign zal nieuwe manieren bieden om het voor klanten eenvoudiger te maken om contracten, offertes en facturen op te stellen, contractvoorwaarden bij te houden en het volledige CLM-proces (Contract Lifecycle Management) naadloos te beheren via DocuSign-, Salesforce- en Slack-platforms. Nieuwe toepassingen zullen gezamenlijk worden ontworpen en ontwikkeld in Salesforce Customer 360:

1. Overeenkomstsamenwerking met DocuSign- en Slack-platforms: Deze integratie is gericht op het versnellen van het bredere overeenkomstsamenwerkingsproces voor klanten, rechtstreeks vanuit Slack. Nieuwe workflows zullen teams informeren over de voortgang van overeenkomsten en actie-items Zo kunnen ze snel kunnen werken aan het beoordelen, bewerken, bewaken en uitvoeren van overeenkomsten, zonder ooit hun digitale hoofdkantoor te verlaten. DocuSign eSignature voor Slack is nu beschikbaar; DocuSign CLM voor Slack zal in 2022 beschikbaar zijn.
  2. DocuSign Gen voor Salesforce Facturering: Klanten kunnen sneller omzet boeken, factureren en herkennen via merkfacturen, rechtstreeks in Salesforce Billing, met configureerbare sjablonen. Klanten kunnen ook het genereren en afleveren van facturen in batch plannen of on-demand een factuur genereren, waardoor meer tijdige betalingen en minder problemen met de klantenservice worden gegarandeerd. DocuSign Gen voor Salesforce Billing is nu beschikbaar.
  3. DocuSign Gen voor Salesforce CPQ Plus: klanten kunnen automatisch professionele, aanpasbare overeenkomsten genereren vanuit Salesforce met slechts een paar klikken. Het hele proces kan worden geconfigureerd en gecontroleerd vanuit Salesforce, waardoor klanten tijd besparen, fouten elimineren en de weg naar inkomsten versnellen. DocuSign Gen voor Salesforce CPQ Plus is nu beschikbaar.
  4. DocuSign CLM voor Salesforce Field Service: Klanten zullen in staat zijn om Obligation Management te automatiseren door het bijhouden, afdwingen en bijwerken van belangrijke contractvoorwaarden voor verschillende afdelingen. Verplichtingen en voorwaarden van uitgevoerde contracten, zoals garanties en service level agreements (SLA’s), worden in kaart gebracht in Service Cloud-contractobjecten. Dit maakt slimmere en meer geautomatiseerde service-ervaringen mogelijk, en een efficiënte uitvoering van servicecontracten. DocuSign CLM for Salesforce Field Service zal in 2022 beschikbaar zijn.

Executive Quotes:

“Onze samenwerking met DocuSign stelt onze klanten in staat om succesvol te zijn in de volledig digitale, work from anywhere wereld”, zegt Ryan Aytay, Chief Business Officer, Salesforce. “Samen stellen we onze klanten in staat om zakelijke contractworkflows te stroomlijnen, kosten te verlagen en de productiviteit te verhogen in het nieuwe digitale HQ.”

“Salesforce is al meer dan tien jaar een essentiële partner, omdat onze gezamenlijke klanten hun bedrijf digitaal transformeren. Nu we ons partnerschap verdiepen, zijn we enthousiast om klanten nieuwe manieren te bieden om opkomende uitdagingen vanaf elke locatie op te lossen door hun overeenkomstprocessen en overeenkomstintelligentie in de Customer 360 te brengen”, aldus Scott Olrich, COO, DocuSign.”

Voor meer informatie over de samenwerking kunt u terecht op https://www.docusign.com/solutions/salesforce.

Over Salesforce

Salesforce, wereldwijd marktleider op het gebied van CRM, stelt bedrijven van elke omvang en branche in staat om digitaal te transformeren en een 360°-beeld van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com.

Over Slack

Slack is het toonaangevende messagingplatform op basis van kanalen, dat door miljoenen mensen wordt gebruikt om hun teams op één lijn te brengen, hun systemen te verenigen en hun bedrijven vooruit te helpen. Ga voor meer informatie over Slack naar: www.slack.com.

Over DocuSign

DocuSign helpt bedrijven bij het verbinden en automatiseren van de manier waarop zij overeenkomsten voorbereiden, ondertekenen, uitvoeren en beheren. Als onderdeel van de DocuSign Agreement Cloud biedt DocuSign eSignature – ’s werelds populairste oplossing voor elektronische handtekeningen, waarmee je van vrijwel elk apparaat, waar en wanneer dan ook elektronisch kunt ondertekenen. Vandaag de dag gebruiken meer dan één miljoen klanten en meer dan één miljard gebruikers in meer dan 180 landen de DocuSign Agreement Cloud om bedrijfsprocessen te versnellen en het dagelijkse leven van vele mensen te vereenvoudigen. Voor meer informatie kunt u de website van DocuSign bezoeken via www.docusign.nl