Geplaatst door Citrix

Samenwerking Citrix en Samsung: desktopervaring op de Samsung Galaxy S8 met Samsung DeX

Amsterdam, 29 maart 2017 – Steeds meer bedrijven omarmen mobiele bedrijfsstrategieën. Steeds meer mensen zijn daardoor onderweg met verschillende devices. Met de introductie van Samsung DeX wil Samsung deze bedrijven helpen de efficiëntie te verhogen en bedrijfskosten te reduceren. In combinatie met Citrix Receiver, verandert de nieuwe Samsung Galaxy S8 in een desktopomgeving met een geoptimaliseerde gebruikersomgeving voor multitasking met toetsenbord- en muisondersteuning, mogelijkheid tot het aanpassen van de venstergrootte, taakbalk pop-up meldingen en veel meer.

De combinatie van Citrix en Samsung DeX biedt werknemers beveiligde toegang tot hun digitale werkomgeving en alle bedrijfsdata en -applicaties die zij nodig hebben. Naast deze oplossing biedt Citrix ook ondersteuning en integratie voor Samsung devices, bestaande uit XenMobile enterprise mobility management, beveiligingsfuncties en ondersteuning voor beveiligde apps met Samsung Knox. Citrix ondersteunt bovendien Samsung Enterprise Firmware-Over-The-Air (E-FOTA), dat  IT-beheerders in staat stelt om meer controle te hebben over het updaten van de devices.

Lees voor meer informatie het volledige (Engelstalige) bericht.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) wil een wereld mogelijk maken waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. De technologie van Citrix maakt de apps en data van deze wereld veilig en gemakkelijk toegankelijk, zodat mensen in staat zijn altijd en overal te werken. Citrix heeft een compleet en geïntegreerd aanbod van oplossingen voor Workspace-as-a-Service, application delivery, virtualisatie, mobility, network delivery en filesharing, waarmee IT-afdelingen kritische systemen veilig toegankelijk maken voor gebruikers, in de cloud of lokaal, op elk device of platform. Citrix boekte in 2016 een jaaromzet van 3,42 miljard dollar. Citrix-oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties en door meer dan 100 miljoen gebruikers wereldwijd. Meer informatie vindt u op www.citrix.nl of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.