“Surfen, skateboarden en breakdancen zijn weliswaar ieder unieke sporten, maar hebben wel een gedeelde basis,” zegt Stephanie Choi, EVP en hoofd Marketing van Mobile eXperience Business bij Samsung. “Openheid, zelfexpressie, verbinding en innovatie vormen de kern van elke sport. Dat zijn waarden waar Samsung zich ook achter schaart. Het is een eer om deze drie organisaties en hun atleten te supporten – niet alleen tijdens het aftellen naar Parijs 2024, maar ook daarna.”
Naast de ondersteuning van belangrijke evenementen in aanloop naar de Spelen, worden ook de helden, de subculturen en de unieke verhalen van elke sport onder de aandacht gebracht. Hierover zal in april meer bekend worden gemaakt[1].
“We zijn trots dat we dankzij de samenwerking met Samsung onze atleten aan een groter publiek kunnen voorstellen,” zegt Tim Greenberg, Executive Vice President van Content Strategy and Production bij de World Surf League. “Samen zullen we de unieke surfcultuur, de surfcommunity en de surfers zelf in het zonnetje zetten tijdens dit belangrijke sportjaar.”
“Onze organisatie is opgericht om straatskateboarden wereldwijd te promoten,” zegt Matt Rodriguez, General Manager van de Street League Skateboarding. “Dat dragen we elke dag uit en we zijn erg enthousiast over de samenwerking met Samsung, een merk dat openheid en inclusiviteit centraal stelt. Samen zullen we ons platform versterken, onze community ondersteunen en ons gedeelde geloof in openheid uitdragen.”
“In de afgelopen tien jaar, sinds de oprichting van onze organisatie, zagen we veel verandering in onze sport en cultuur,” zegt Pro Breaking Tour-oprichter Chris Wright, ook wel bekend als ‘CrosOne’. “Grote shoutout naar de b-boys en b-girls die elke dag weer de grenzen op het gebied van creativiteit en zelfexpressie opzoeken. We staan op het punt om geschiedenis te schrijven met ons Olympisch debuut en we zijn blij dat Samsung ons tijdens dit cruciale moment steunt.”
Aanvullende details over de samenwerkingsactiviteiten worden de komende weken gedeeld.