SAS Customer Intelligence 360 helpt marketeers bij analytics gedreven digital marketing

SAS Global Forum, Las Vegas, 20 april 2016 – Klanten verwachten gepersonaliseerde interacties, maar datasilo’s maken effectieve en flexibele campagnes onmogelijk. Hoe kunnen bedrijven klantervaringen ondersteunen die relevant en gericht zijn als zij niet in staat zijn digitale klantdata te integreren met offline data zoals transacties in winkels? SAS speelt hier op in met de nieuwste toevoeging aan zijn Customer Intelligence portfolio: SAS Customer Intelligence 360. Dit is een nieuwe digitale marketing hub die klantdata van alle kanalen verzamelt en integreert om gebruikers te helpen slimmere beslissingen te nemen en de klantervaring te verbeteren.
Gefragmenteerde data is een bekend probleem voor marketeers. Als e-mail data is opgeslagen in de ene marketingoplossing en online gedragsdata in een andere, dan hebben marketeers geen compleet klantbeeld. Dit zorgt ervoor dat zij geen vertrouwen hebben in hun digitale marketingmogelijkheden. De nieuwe oplossing van SAS lost dit probleem op.
“SAS Customer Intelligence 360 is een intuïtieve digitale marketing hub die alle beschikbare data samenbrengt. Het helpt marketeers direct in te spelen op behoeften en online gedrag van klanten”, vertelt René van der Laan, Director Global Practice, Customer Intelligence bij SAS. “Zo kan een marketeer een klant op basis van realtime context een gepersonaliseerd en relevant aanbod sturen via het meest geschikte kanaal. Bijvoorbeeld naar de smartphone van een klant die juist op dat moment de in buurt van een winkel is.”
Klaar voor succesvolle klantinteracties
SAS Customer Intelligence 360 zorgt ervoor dat marketeers klaar zijn voor succesvolle klantinteracties door:
– Self-service analytics
Automatische segmentatie en zelf lerende algoritmes maken digitale marketeers slimmer en efficiënter.
– Vrijheid van data
SAS zorgt ervoor dat marketeers toegang hebben tot hun data wanneer, waar en hoe ze het nodig hebben zodat ze direct tot actie kunnen overgaan.
– 1 klant op alle kanalen
Omni-channel gaat veel verder dan alleen e-mail en de website. SAS Customer Intelligence 360 verbindt wat klanten doen op digitale kanalen met offline activiteiten zoals een transactie in een winkel of via een contact center. Een volledig klantbeeld en predictive analytics zorgen ervoor dat marketeers een gepersonaliseerde, relevante klantervaring kunnen bieden.
– Inzicht in prestaties
Marketeers krijgen met de nieuwe SAS-oplossing inzicht in hoe hun acties uitpakken. Ze zien niet alleen welke activiteiten werken, maar ook welke content het beste presteert, op welke klantsegmenten ze zich moeten focussen en wat de beste volgorde is voor een individuele klantervaring.
“SAS heeft een sterke geschiedenis in het ondersteunen van customer intelligence over inbound en outbound kanalen heen”, zegt James Taylor, CEO & Principal Consultant bij Decision Management Solutions. “Slimmere en gepersonaliseerde beslissingen op basis van hoogwaardige analytics zijn essentieel voor een betere klantervaring. SAS Customer Intelligence 360 integreert data van digitale kanalen om analytics te verbeteren en biedt consistente besluitvorming over de hele customer journey.”
SAS 360 Discover & SAS 360 Engage
SAS Customer Intelligence 360 wordt geleverd via de cloud en bestaat initieel uit twee modules: SAS 360 Discover biedt rapportages en inzichten gebaseerd op online en mobiele gedragsdata. Ook kan het eenvoudig andere klantdata integreren om het gedrag van individuele klanten en hun interactie met het merk, nog beter te begrijpen. De tweede module SAS 360 Engage, zorgt ervoor dat gebruikers digitale customer journeys kunnen creëren, orkestreren en optimaliseren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.