Geplaatst door Scaleway

Scaleway start Startup Programs Netherlands met The Next Web

Het bedrijf blijft investeren in het startup-ecosysteem van Nederland en biedt waardevolle oplossingen voor gegevensopslag, cloud-diensten, mentorschap en training aan lokale bedrijven

• Scaleway lanceert een speciale editie van zijn Startup Programs, uitsluitend voor Nederlandse startups. In Nederland gevestigde startups die hiervoor in aanmerking komen, gaan een zes tot twaalf maanden durend symbiotisch partnerschap aan met Scaleway, inclusief tot €36.000 aan cloud-diensten en IT-training
  • Als gevolg van GDPR gaan startups zorgvuldiger na waar klantgegevens worden opgeslagen. Deelnemers aan Scaleway’s Startup Programs kunnen er zeker van zijn dat gegevens worden beschermd door de hoogste beveiligingsstandaarden
  • Het programma start in Nederland, in samenwerking met The Next Web
  • Aanvragen worden geaccepteerd van 15 mei – 15 juni 2021

Amsterdam – Scaleway, de snelgroeiende Europese leverancier van cloud-diensten, presenteert vandaag zijn derde Startup Programs: Scaleway Startup Programs Netherlands special edition. Het bedrijf, dat aanwezig is in meer dan honderdzestig landen, verstevigt zijn rol als wereldwijde speler met de lancering van zijn succesvolle startup-programma’s – de Early Stage en de Growth Stage Programs. De programma’s duren zes maanden tot een jaar en deelnemers ontvangen tot €36.000 aan cloud-diensten en -tools, evenalstraining en mentorschap. De programma’s zijn aangekondigd in landen in de hele EMEA-regio, waaronder het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.

Scaleway voor startups

Om de betrokkenheid en investeringen van Scaleway in Nederland kracht bij te zetten, presenteert het bedrijf een lokale versie van zijn succesvolle Startup Programs. Die moeten startups helpen op te schalen en een breder publiek te bereiken.

Scaleway’s Growth Stage & Early Stage Startup Programs selecteren elke maand een paar bedrijven die mogen deelnemen. De geselecteerde bedrijven krijgen toegang tot de cloud-tools van Scaleway via een krediet ter waarde van maximaal 36.000 euro over een periode van zes tot twaalf maanden. Daarnaast ontvangen zijt training en mentorrschap op het gebied van IT, productontwikkeling en marketing. De Startup Programs bieden deelnemers ook een waardevolle kans om gebruik te maken van Scaleway’s internationale netwerk.

Beide programma’s werden in 2020 gelanceerd om groeiede startups te ondersteunen in moeilijke tijden.

Als gevolg van de GDPR nemen steeds meer startups zorgvuldig in overweging waar de gegevens van hun klanten worden opgeslagen. Deelnemers aan de startup-programma’s van Scaleway kunnen erop vertrouwen dat hun gegevens, en die van hun partners, worden beschermd volgens de hoogste beveiligingsnormen.

“Scaleway heeft ons in staat gesteld snel te groeien door onze volledige cloud-infrastructuur te leveren, zonder dat wij hiervoor enorme uitgaven hoeven te doen. Nu kunnen we ons richten op onze bedrijfsvoering en logistiek. Want we weten dat onze back-end toegang heeft tot Scaleway’s oplossingen tegen een meer dan redelijk prijsmodel. Met het Startup Program van Scaleway konden we ons richten op onze groei in een vroeg stadium, wetende dat we geen omkijken hadden naar onze bank-end. Met toegang tot geavanceerde cloud-native technologieën, masterclasses, en een ondersteunende community, voelen we ons gesterkt in onze missie om bioscopen te redden”, Doddi El-gabry, Co-founder & CEO bij Cinebur.

Ontworpen voor startups die dezelfde waarden en hetzelfde ondernemers-DNA delen

“Wij weten wat er nodig is om een startup van de grond te krijgen en op te schalen. Scaleway begon klein en is uitgegroeid tot een gevestigde leverancier van full-stack cloud-oplossingen, met duizenden klanten in meer dan 160 landen.

De tijden zijn veranderd sinds we zijn begonnen. Het gaat niet langer alleen om kapitaal, product-market fit, snelheid en schaal. De digitale wereld die we aan het opbouwen zijn, is veeleisender dan ooit. Hij wordt ook nauwlettend in de gaten gehouden door allerlei stakeholders, zowel klanten, investeerders als regelgevers. Startups hebben meer behoefte aan partnerschappen dan alleen aan leveranciers. Wij geloven dat we een uniek gepositioneerde Infrastructure-as-a-Service-leverancier zijn met diverse concurrerende oplossingen waarmee startups hun eigen producten, apps en bedrijven kunnen uitrollen.

We hebben een ondernemend DNA. Onze Europese wortels in combinatie met onze omvang en flexibiliteit maken ons een ideale partner om de groei van bedrijven te stimuleren. Wij willen de beste startups helpen groeien en bloeien door hen de middelen en hulpbronnen te geven om snel op te schalen. Ik kijk ernaar uit om aanvragen persoonlijk te ontvangen om te zien of er een match is”, Yann Lechelle, CEO, Scaleway.

De ondersteuning voor startups zal worden afgestemd op de specifieke behoeften van elke deelnemer aan het programma en bestaat uit een breed aanbod. Dit varieert van één-op-één-sessies met experts en werkgroepen met peers tot webinars, cloud-oplossingen en IT-trainingen. Deze zijn allemaal gericht op het wereldwijd opschalen van succesvolle startups uit Nederland.

Aanvragen kunnen van 15 mei tot 15 juni worden ingediend door Nederlandse startups: https://www.scaleway.com/en/startup-program/

Samenwerking met The Next Web

Voor het eerste programma in Nederland is Scaleway een samenwerking aangegaan met The Next Web (TNW). Het doel van de samenwerking is om de community van TNW met tech-startups en -scaleups in Nederland aan te boren, en hen te ondersteunen met Scaleway’s unieke aanbod en programma.

Over de startup-programma’s

Early Stage Startup Programma:

Het Early Stage Startup Program van Scaleway is een zes maanden durende samenwerking. Gedurende deze periode profiteren de startups van maximaal €3.600 aan cloud-krediet, en technische begeleiding. Zo kunnen zij volledig genieten van deinfrastructuur en hun tijd gebruiken voor andere zaken. Een van de voordelen is dat bedrijven die deelnemen aan ons Early Stage Program ook worden vermeld op onze social media-accounts, en ons netwerk kunnen benutten om hun nieuws te delen en hun productreleases aan te kondigen. Tot slot krijgen ze toegang tot privé-evenementen waar ze hun mededeelnemers kunnen ontmoeten en advies kunnen inwinnen bij experts over de beste methodes.

Growth Stage Startup Programma:

Het Growth Stage Startup Program van Scaleway is een eenjarige samenwerking. Tijdens deze periode profiteren de startups van maximaal €36.000 aan cloud-krediet, en technische ondersteuning op elk moment. Zo kunnen zij volledig genieten van hun infrastructuur en hun tijd gebruiken voor andere zaken. Bovendien zullen de Program Lead en de toegewijde Account Manager de startups gedurende het hele traject stap voor stap zorgvuldig begeleiden en hun vragen beantwoorden. Een van de voordelen is dat de bedrijven die deelnemen aan ons Growth Stage Programma ook zullen worden vermeld op onze blog en sociale media-accounts. Zo kunnen zij ons netwerk benutten om hun nieuws te delen en hun productlanceringen aan te kondigen. Hier kan een speciale podcastaflevering in de serie “Startup Stories with Scaleway” aan worden toegevoeg. Veder krijgen zij toegang tot besloten evenementen waar ze hun mededeelnemers kunnen ontmoeten en advies kunnen inwinnen van experts over best practices in het bedrijfsleven.

Over Scaleway

Scaleway, Europees marktleider op het gebied van alternatieve infrastructuur en platform-as-a-service (IaaS en PaaS), richt zich op de wereldwijde markt. Dit gebeurt met een essentiële mix van cloud computing-middelen die flexibel, kosteneffectief, betrouwbaar, veilig en duurzaam zijn. Scaleway is de enige triple play cloud provider die private datacenter colocatie en infrastructuur biedt. En tevens dedicated servers voor maximale controle en punch, en een modern en elastisch public cloud ecosysteem. Scaleway heeft een gedurfde aanpak die de status quo uitdaagt. Zijn ecosysteem is ontworpen om gebruik te maken van marktstandaarden om dingen eenvoudiger te maken: S3-compatibiliteit, een rollende up-to-date Kubernetes en Terraform-ondersteuning.

Scaleway groeit wereldwijd voortdurend, en bedient momenteel meer dan driehonderdduizend klanten in meer dan honderdzestig landen. De diensten van Scaleway worden geïmplementeerd via zes datacenters in drie regio’s: Parijs (Frankrijk), Amsterdam (Nederland) en Warschau (Polen).