Geplaatst door &Gagement

Met scherp verhaal van gloednieuw bureau &Gagement wil RacingNews365 internationaal de aanval openen

EINDHOVEN Het grootste raceplatform van Nederland, RacingNews365, wil op termijn ook internationaal op poleposition van de racemedia komen. Daartoe werken ze met positionerings- en marketingbureau &Gagement aan een vernieuwde positionering, en gaan ze einde jaar concreet stappen zetten om deze positie te verkrijgen.
RacingNews365 is met circa 35 miljoen pageviews en 4 miljoen unieke bezoekers per maand de ongekroonde online Formule 1-marktleider van Nederland. Ruud Dimmers, de CEO, speelde handig in op de toenemende populariteit van Formule 1 door Max Verstappen afgelopen jaren. Met een razendsnel inhoudelijk online platform biedt hij de racefanaten het hele Formule 1-verhaal. “Waar we eerst nog heel erg profijt hadden van het ‘oranjegevoel’ rondom Max Verstappen, merken we nu dat het complete pakket en de inhoudelijke kant van onze content meer en meer gewaardeerd wordt. En ja, we blijven natuurlijk als online platform razendsnel.”
Een zowel logische als ambitieuze volgende stap was om naast de Nederlandse RacingNews365 ook een Engelstalige internationale variant te ontwikkelen. “Die staat nu”, vertelt Dimmers. “Maar we zoeken nog een vliegwiel om ook in andere landen terrein te kunnen winnen. Mede om die reden zijn we met &Gagement gaan praten.”
Mart Roumen, oprichter van &Gagement, vult aan. “Wat je nodig hebt om écht onderscheidend te kunnen zijn in een nieuwe markt, is dat je een ijzersterk verhaal hebt; dat je positionering klopt en dat je in staat bent om dat verhaal steeds weer opnieuw impactvol uit te dragen. We merken bij &Gagement dat veel partijen daar tegenaan lopen, terwijl het zoveel problemen in de executie in één klap oplost. Ruud Dimmers is één van de mensen die dit gelijk al onderschrijft en daarom vinden we het extra leuk om dit samen met hen op te pakken.”

De doelstelling van de internationale stap van het oer-Hollandse raceplatform is duidelijk. Dimmers: “We willen ook wereldwijd binnen drie jaar uitgroeien tot een van de marktleiders, onder meer in de UK. Net als in de Formule 1, gaat ook bij ons de ontwikkeling razendsnel. We geloven in de kracht van ons platform en onze bewezen succesformule.”