Geplaatst door Seagate

Seagate maakt Lyve Mobile Edge Storage en Data Transfer Services beschikbaar in EMEA

Amsterdam, 25 oktober 2021 –  Seagate Technology (NASDAQ: STX), een wereldwijde leider in oplossingen voor gegevensopslag, kondigt de beschikbaarheid aan van Lyve Mobile Edge Storage en Data Transfer Services in Nederland. Het portfolio van Lyve Mobile-shuttles en -arrays maakt het voor organisaties mogelijk om grote datasets snel, veilig en eenvoudig te verplaatsen van endpoints naar de edge of naar een eindbestemming zoals de private, public of hybrid cloud.

“We hebben een remote productie-project genaamd ‘The Ripple Effect’ waarin we een netwerkbandbreedte van slechts 35 Mbit/sec hebben, waardoor het moeilijk is om onbewerkte 4K ARRI-videobeelden te pushen”, zegt Dane Brehm, production technologist & digital imaging technician bij het Entertainment Technology Center. “Lyve Data Transfer Services maken het mogelijk om 4K-productiebeelden te verplaatsen naar ons cloud-datacenter aan het einde van iedere dag, wat ons veel tijd en geld bespaart.”

“Omdat vaak slechts een fractie van de enterprise-data wordt gebruikt vanwege economische en opslag-complexiteit, heeft Seagate de manier vereenvoudigd waarop data veilig worden vastgelegd, getransporteerd en beheerd”, zegt Jeff Fochtman, senior vice president of business and marketing bij Seagate Technology. “Lyve Mobile geeft de gedistribueerde organisatie een eenvoudige en innovatieve oplossing voor de opslag van grote datasets. Daarnaast verlaagt het de overall TCO van data-opslag en helpt het data te verplaatsen, schalen en er geld mee te verdienen, waardoor de waarde en groei worden gestimuleerd. Tegelijkertijd is ons Lyve-portfolio een geweldige kans voor iedere reseller, systeemintegrator of managed service provider om het bestaande aanbod verder uit te breiden of over te schakelen naar een ‘as-a-service’-model zonder extra investeringen in infrastructuur of vaardigheden.”

Nederlandse klanten kunnen zich abonneren op Lyve Mobile Data Transfer Services via de Lyve Management Portal. Door dit webgebaseerde inkoopmodel kunnen eindklanten en resellers voordeel halen uit flexibele abonnementen, variërend van maandelijkse projecten tot langere jaarplannen. Wanneer klanten een account hebben opgezet, kunnen zij in minder dan drie minuten een project bestellen. Hierbij hebben ze de mogelijkheid om het project aan te passen, apparaten te selecteren en gebruikers te identificeren. Als het project is aangemeld, levert Seagate de apparaten en verscheept deze naar de gewenste locatie. De Seagate Management Portal is eenvoudig te gebruiken en biedt gebruikers mogelijkheden voor in-subscription device- en multi-user-beheer, -plan en -facturatie, en volledige toegang tot en controle over hun projecten, van op- en afschalen tot het wissen van data aan het einde van een project.

Lyve Mobile is een edge opslagoplossing die het voor organisaties mogelijk maakt om grote datasets te verzamelen, opslaan, verplaatsen en activeren. Schaalbaar, modulair en leverancieronafhankelijk: deze geïntegreerde oplossing elimineert netwerkafhankelijkheid, zodat datasets op een snelle, veilige en efficiënte manier kunnen worden verplaatst. De oplossing is geschikt voor iedere branche, van de olie & gas- en media & entertainment-industrie tot autonome voertuigen, smart manufacturing, de gezondheidszorg en meer. Deze producten zijn speciaal ontwikkeld voor het oplossen van de grootste data mobility-uitdagingen, van gesloten ecosystemen met slechts één datastroom tot data-compliance- en security-vereisten. Het is de ideale oplossing voor het vastleggen van endpoint-data en -consolidatie, en het faciliteren van multi-user en multi-locatie datatransfer van de edge naar de core. Met het nieuwe Lyve Mobile-portfolio brengt Seagate meer dan 40 jaar ervaring samen in het bedienen van enterprises met veilige, betrouwbare en prestatiegerichte datamanagementoplossingen.

Leer meer over Seagate’s Lyve use cases en het complete Lyve-portfolio voor het opslaan, verplaatsen en activeren van data.

*Lyle Mobile Storage is nu beschikbaar voor klanten en eindgebruikers in het VK, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Duitsland, Nederland, België en Noorwegen. Bredere uitrol volgt in 2022.

Over Seagate Technology
Seagate Technology creëert de datasfeer en helpt het potentieel van de mensheid te maximaliseren met innovaties van nauwkeurig vervaardigde oplossingen voor gegevensopslag en -beheer van wereldklasse en aandacht voor duurzame partnerschappen. Het bedrijf is al meer dan 40 jaar wereldwijd toonaangevend op het gebied van technologie en heeft al meer dan drie miljard terabyte aan gegevenscapaciteit verkocht. Ontdek meer over Seagate door een bezoek te brengen aan www.seagate.com of door ons te volgen op Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube en door u te abonneren op onze blog.