Seedtag biedt next level Brand Safety met verbeterde Image Recognition technologie

Amsterdam, 23 maart, 2022 – Seedtag, de leider in contextual advertising in EMEA en LATAM heeft haar intern ontwikkelde image recognition technologie geupgrade om zo de visuele brand safety te verhogen. De technologie identificeert specifieke objecten of situaties die indicatoren kunnen zijn van onveilige content, en biedt merken een veiligere reclame omgeving.
De upgrade wordt mogelijk gemaakt door verbeterde computer vision technologie. Deze technologie detecteert wat andere systemen niet kunnen, waardoor merken de kracht van afbeeldingen kunnen benutten en tegelijkertijd content met negatieve lading kunnen vermijden. Hierdoor kunnen merken en uitgevers, samen met Seedtag, gebruik maken van de best beschikbare technologie om een nog hoger niveau van brand safety te bereiken.
Seedtag’s contextual AI. LIZ©, is in staat om alle soorten gevaarlijke visuele content te identificeren die op webpagina’s wordt weergegeven. LIZ© maakt gebruik van de meest geavanceerde Computer Vision en Deep Learning technologieën om automatisch individuele afbeeldingen te analyseren en tot 38 categorieën van negatieve content te detecteren, zoals drugs, natuurrampen, naaktheid of geweld. Adverteerders zijn zich ervan bewust dat één enkele misplaatste advertentie enorme negatieve gevolgen kan hebben voor een merk.
Pablo Martínez, Product Lead Contextual Intelligence bij Seedtag, geeft aan: “Brand safety is een van de voornaamste prioriteiten van Seedtag, omdat het ons in staat stelt merken te beschermen en een veilige omgeving te behouden voor onze klanten. Dit state-of-the-art model brengt ons een stap verder, omdat het niet alleen in staat is om gevaarlijke objecten in afbeeldingen te onderscheiden, zoals messen of een naakt persoon, maar ook schadelijke situaties zoals sociale protesten of auto-ongelukken. Dit betekent dat we nu over een verbeterd instrument beschikken om ervoor te zorgen dat we het hoogste niveau van brandsafety op de markt hebben. “
Om optimale performance te garanderen, vertrouwt Seedtag’s model voor brandsafety op een complex Deep Neural Network dat getraind is met behulp van enorme hoeveelheden data die verzameld zijn door Seedtag’s netwerk. Volgens Seedtag’s evaluatie heeft het model bewezen in staat te zijn miljoenen afbeeldingen per dag efficiënt te verwerken en potentieel gevaarlijke visuele content te detecteren met een nauwkeurigheid van meer dan 95%, waarmee het zichzelf positioneert als één van de best presterende brandsafety technologieën op de markt.
Ten slotte integreert het systeem ook interpreteerbaarheidstools voor deep learning, waarmee het automatisch de specifieke delen van het beeld kan laten zien waar de schadelijke content zich bevindt. Deze informatie is nodig om mogelijke bugs in het model te begrijpen en het voortdurend te verfijnen en aan te passen aan nieuwe soorten content die vanuit het netwerk van Seedtag worden toegevoegd.
Nu privacywetten de manier hebben veranderd waarop marketeers persoonlijke gegevens kunnen gebruiken, is het belangrijker dan ooit voor merken om te kijken naar technologie zoals computer vision als onmisbaar onderdeel van een succesvolle strategie. Seedtag biedt een Contextual Full Stack AI technologie, LIZ©, met een mens-achtig begrip van de tekst, afbeeldingen en video’s. Haar high-impact oplossingen zorgen ervoor dat alle merk boodschappen naadloos worden geïntegreerd in optimale en brandsafe content.
Over Seedtag
Seedtag is de Contextual Advertising Company, die impactvolle en engaging oplossingen creëert voor relevante, premium en visuele content, wat targeting en rendement mogelijk maakt voor publishers en merken. De contextual A.I. van het bedrijf stelt merken in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun interesse gebied.
Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 250 werknemers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië, Colombia en de UAE.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.