Geplaatst door Selligent

Selligent introduceert Selligent Data Studio PRO, een dashboard- en rapportageoplossing voor Selligent Marketing Cloud

Brussel, 14 oktober 2021 – Selligent Marketing Cloud (Selligent), omnichannel marketing cloudplatform en merk van CM Group, kondigt vandaag de lancering aan van Selligent Data Studio PRO (SDS PRO). SDS PRO is een flexibele dashboarding- en rapportageoplossing voor Selligent Marketing Cloud.

SDS PRO stelt marketingteams in staat om aangepaste dashboards te bouwen en te delen op basis van gegevens die beschikbaar zijn binnen Selligent en deze tegelijkertijd te combineren met gegevens die zijn opgeslagen in andere gegevensbronnen. Door data te bundelen en gedetailleerde overzichten te creëren van doelgroepen en al hun interacties via verschillende kanalen, lost het een aantal belangrijke pijnpunten voor marketeers op.

“Met Selligent Data Studio PRO bereiken we het volgende niveau in data-analyse en het genereren van inzichten. Het stelt ons in staat om onze gegevens te verkennen zonder beperkingen, en het geeft ons betere inzichten omdat we gemakkelijk door de gegevens kunnen scannen en ze vanuit verschillende invalshoeken kunnen analyseren.”, aldus Geoffrey Baudts, directeur E-commerce en Marketing bij Cassis-Paprika.

“Selligent Data Studio is de meest geavanceerde marketingrapportering en dashboardingoplossing die ik in mijn 20 jaar ervaring heb gezien. De hoge mate van flexibiliteit en het gemak waarmee aangepaste rapporten kunnen worden gebouwd, samen met de reeks opties om verbinding te maken met andere gegevensbronnen buiten Selligent om, is indrukwekkend.”, zegt Jesse Price, directeur e-commercemarketing van Shoes For Crews, LLC. “Dit heeft ons in staat gesteld om marketingrapporten voor onze unieke B2B-activiteiten te maken die voorheen niet mogelijk waren.”

Marketeers keren zich af van de grote megamarketingbedrijven en kiezen voor meer wendbare, flexibele samenwerkingen. Tegelijkertijd geven ze prioriteit aan klantgegevens om in de toekomst een uniforme omnichannelklantervaring te kunnen creëren. Uit het Merkle Customer Engagement Report van 2021 blijkt dat 88 procent van de marketeers prioriteit geeft aan het verzamelen van gegevens voor hun toekomstige marketingstrategie.

Selligent biedt marketeers een oplossing die hen in staat stelt meer uit hun klantgegevens te halen. Met SDS PRO beschikken ze over een transparantere, flexibelere rapportering die hen kan helpen te werken met de snelheid van de klant.

Met SDS PRO kunnen marketeers:

• Aangepaste dashboards bouwen die passen bij verschillende user cases en KPI’s
  • Meerdere gegevensbronnen met elkaar verbinden op één plek
  • Dashboards over een bepaalde periode filteren om patronen en trends te identificeren
  • Verbeterings- en optimalisatiemogelijkheden identificeren en bruikbare segmenten opbouwen

“Klanten verwachten relevante ervaringen via verschillende kanalen, en om bij te blijven hebben marketeers flexibele tools nodig die snel waardevolle inzichten bieden. Met Selligent Data Studio PRO kunnen marketeers rapportages en dashboards eenvoudig aanpassen en diep in hun gegevens duiken om slimmere marketingbeslissingen te nemen.”, zegt Desta Price, Chief Product Officer bij CM Group, het moederbedrijf van Selligent Marketing Cloud.