ServiceNow breidt Vaccine Administration Management-oplossing uit om organisaties te helpen bij grootschalig COVID-vaccinatiebeheer

SANTA CLARA, Calif. — 23 maart 2021 – ServiceNow (NYSE: NOW), dat de vaccinaties van meer dan 20 miljoen personen ondersteunt via het Now Platform en de Vaccine Administration Management-oplossing, heeft deze vaccinatie-oplossing uitgebreid om organisaties te helpen uitdagingen in de ‘last mile’ op te lossen en op grote schaal personen te beschermen. De nieuwste aanpassingen maken het eenvoudiger voor personen om een afspraak in te plannen voor een vaccinatie en voor aanbieders om de vaccinvoorraad te beheren.
In de Verenigde Staten heeft de regering-Biden staten aangespoord om alle volwassenen vanaf 1 mei in aanmerking te laten komen voor een vaccinatie. ServiceNow zet het Now Platform in om staten en gezondheidszorginstellingen te ondersteunen bij het zo snel mogelijk omzetten van vaccins in vaccinaties. De implementatie van het Now Platform en de Vaccine Administration Management-oplossing duurt bij sommige organisaties slechts enkele dagen, waarbij de workflow-technologie van ServiceNow gebruikt wordt om snel verbeteringen door te voeren in de distributie, administratie en monitoring van vaccins. Zo zet de NHS Services Scotland bijvoorbeeld ServiceNow in om de inwoners van Schotland snel te vaccineren.
Onlangs had het Children’s Minnesota, één van de grootste pediatrische gezondheidsinstellingen in de VS, slechts vijf dagen nodig om live te gaan met ServiceNow Vaccine Administration Management. Toen Children’s Minnesota naast het eigen personeel ook zorgverleners en kwetsbare leden van de gemeenschap ging vaccineren, kreeg het te maken met dezelfde uitdagingen als andere organisaties in de VS. Dankzij het nieuwe systeem heeft Children’s Minnesota de wachttijd verkort van drie uur naar twintig minuten en zijn bijna 1.400 medewerkers, zorgverleners en leden van de gemeenschap binnen elf uur succesvol gevaccineerd.
“De missie van Children’s Minnesota is om de beste te zijn in het bieden van zorgondersteuning aan kinderen en hun familie. Op dit moment betekent dit ook dat we ons ervan verzekeren dat ons vaccinatieproces efficiënt is en dat we onze gemeenschap zo snel mogelijk vaccineren. Het toedienen van een vaccin is tenslotte de enige manier om uit deze pandemie te komen,” zegt Patsy Stinchfield, MS, CPNP, Nurse Practitioner, senior director infection prevention bij Children’s Minnesota en hoofd van het COVID-19 incident commandocentrum van de organisatie. “We zijn enthousiast dat we ons personeel, zorgverleners en meest kwetsbare patiënten efficiënt vaccineren.”
ServiceNow biedt ondersteuning aan zorg-, overheids-, onderwijs- en particuliere instellingen bij de distributie van COVID-19-vaccins en het snel vaccineren van personen, waaronder:
- Het Department of Homeland Security faciliteert de vaccinaties van 240.000 werknemers via ServiceNow voor een check op de geschiktheid van vaccins, communicatiemanagement en de coördinatie van grootschalige vaccinaties bij Veterans Affairs-instellingen.
- Het North Carolina Department of Health and Human Services (NCDHHS) vertrouwt op de technologie van ServiceNow als basis voor het commandocentrum voor zorgaanbieders, voor het toedienen van vaccins door artsen en het ondersteunen van NCDHHS-werknemers om toegang te hebben tot de laatste informatie over vaccinatievoorwaarden en antwoorden op vaccin-gerelateerde vragen.
- Buiten de VS maakt de NHS National Services Scotland gebruik van het Now Platform van ServiceNow als de digitale backbone van hun programma om het vaccinatieprogramma snel uit te rollen en de gezondheid van inwoners te beschermen. Er werden meer dan 220.000 vaccinatie-afspraken geboekt in de eerste 12 uur dat het Now Platform live was.
Meer controle en zichtbaarheid vaccinatieplanning
De nieuwste updates aan de ServiceNow Vaccine Administration Management-oplossing verbeteren het proces van vaccinatieplanning voor de ontvangers van het vaccin, beheerders en artsen. Het biedt meer zicht op de voorraad en ondersteunt bij het omzetten van alle vaccins in vaccinaties.
Nieuwe mogelijkheden bieden meer controle over en inzicht in beschikbare vaccindoses, zodat afspraken voor vaccinaties overeenkomen met de voorraad en vaccins niet verloren gaan of onnodige afspraken worden gemaakt. Dit is eerder een uitdaging gebleken voor veel organisaties, waardoor wachttijden opliepen en afspraken afgezegd moesten worden. Nieuwe mogelijkheden zijn onder andere:
- De mogelijkheid om afspraken te plannen en annuleren op basis van vaccinvoorraad zodra vaccins verspreid zijn. Organisaties kunnen automatisch hun vaccinvoorraad realtime inzien en afspraken aanpassen op basis van het aantal beschikbare vaccins.
- Locatie-afhankelijke configuratiemogelijkheden bieden organisaties de optie om verschillende vaccinatielocaties te beheren en per locatie over specifieke informatie te beschikken wat betreft voorraad, beschikbare uren en afspraakmogelijkheden.
Daarnaast zijn er mogelijkheden bijgekomen waarmee ontvangers van een vaccinatie meer controle hebben over het planningsproces zodat ze een betere ervaring krijgen bij het maken van een afspraak:
- De mogelijkheid om een specifieke dag of tijd te selecteren voor een afspraak en zelfstandig een tweede afspraak boeken. Eerder werden gebruikers automatisch ingedeeld op de eerste beschikbare plek.
- De mogelijkheid voor agents van het contact center om een afspraak te maken namens ontvangers.
- Opties om afspraken voor huishoudens te maken volgen snel. Hiermee kunnen families een gezamenlijke afspraak plannen op hetzelfde tijdstip, in plaats van individuele afspraken te moeten maken op verschillende tijdstippen.
- Dankzij deze updates zullen de ervaringen verbeteren van zowel de ontvangers als degenen die het vaccin toedienen, nu meer personen in aanmerking komen en vaccins breder beschikbaar komen.
“De snelle distributie van het COVID-19-vaccin is één van de grootste workflow-uitdagingen van onze tijd,” zegt Mike Luessi, AVP en GM, Healthcare and Life Sciences Industry bij ServiceNow. “We werken nauw samen met organisaties zodat hun vaccinatie-inspanningen succesvol zijn, en we voegen twee keer per maand nieuwe mogelijkheden toe aan onze Vaccine Administration Management-oplossing omdat de veranderingen snel gaan en meer vaccins beschikbaar komen.”
ServiceNow blijft daarnaast innovaties doorvoeren aan de eerder geïntroduceerde Safe Workplace-suite waarmee overheden en organisaties een veilige terugkeer naar kantoor kunnen begeleiden. ServiceNow’s Safe Workplace Solutions ondersteunen ieder aspect van een veilige en efficiënte terugkeer naar de werkplek voor overheden, universiteiten en bedrijven.
Op dit moment hebben meer dan 1.000 organisaties wereldwijd de Safe Workplace suite apps gedownload, met meer dan 12.000 unieke installaties.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.