Geplaatst door shopware AG

Shopware lanceert VOD-platform voor e-commerce: Shopware TV

Schöppingen, 30-07-2021 – shopware AG bewandelt nieuwe wegen op het gebied van infotainment: De softwareproducent heeft vandaag een video-on-demand-platform gelanceerd, dat inhoudelijk op e-commerce geconcentreerd is. Daarmee start Shopware als eerste in deze branche een dergelijk project. Bij de gratis streamingdienst Shopware TV kunnen toeschouwers video’s met zakelijk relevante informatie vinden, die ook nog amusant zijn. Voor de start zijn al twee arbeidsintensief geproduceerde series met elk vijf afleveringen beschikbaar. Andere formaten zullen volgen.
‘Als mensen die ons niet kennen Shopware tegenkomen, zien ze ons misschien uitsluitend als een e-commerce-bedrijf. Dat is natuurlijk ook waar, maar dat is niet het hele verhaal’, aldus Sebastian Hamann, directeur van shopware AG, in de eerste scène van de serie ‘New kid in town’. Dit statement beschrijft de filosofie van het softwarebedrijf goed en verklaart tegelijkertijd de ongebruikelijke beslissing van Shopware om een eigen streaming-platform te starten. ‘Wij kijken altijd verder dan onze neus lang is en verrassen de community met ongewoonlijke campagnes. Daartoe behoort ook Shopware 5 – de Release, die we destijds met een eigen bioscoopfilm en een bijbehorende tour gepromoot hebben. En nu dus ook Shopware TV’, geeft Hamann te kennen. Shopware TV is echter meer dan dat. De service gaat namelijk veel verder dan de specifieke producten en geeft een veel groter, omvattender perspectief op e-commerce.

Shopware TV start met twee series

Shopware TV moet als infotainment-platform voor e-commerce-enthousiasten dienen en openheid en coöperatie onder alle marktdeelnemers stimuleren. ‘We hebben met onze oplossingen en ideeën altijd al de groei van de branche in de middenstand bevorderd. Shopware TV thematiseert precies dit aspect en we willen dat zoveel mogelijk mensen daarvan profiteren’, zegt Hamann. Concreet geeft Shopware TV in kwalitatief hoogwaardige formaten inspiratie en een kijkje achter de schermen bij alle elementen rondom Shopware en gaat nog een stap verder. Aangesproken thema’s zijn daarbij start-ups, succesfactoren van handelsbedrijven, effecten van de corona-pandemie op de handel en nog veel meer. Behalve de serie ‘New kid in town’, die in samenwerking met de filmproductiefirma Brandnew Entertainment en regisseur Sebastian Moretto is gemaakt, publiceert shopware AG meteen voor de start een informatieve, maar ook amusante serie voor ontwikkelaars. Deze heet ‘{DEV}initely Shopware’ en is door een eigen video-productieteam gemaakt. In de serie speelt ook Shopware-nieuweling Ben Marks een rol. Hij komt uit de V.S. en is dit voorjaar als director global market development bij ons bedrijf begonnen, wat ook het internationale karakter en onze steun voor de open-source-filosofie benadrukt. Andere serieformaten zijn al in de maak en worden achtereenvolgens gepubliceerd.
Het project Shopware TV past bij de filosofie, die het bedrijf al jaren consequent volgt. ‘We zijn er altijd voorstander van geweest om mensen in het middelpunt te zetten en hen authentiek tegemoet te treden. Dat doen we ook met Shopware TV. We geven persoonlijke dingen prijs en zijn benaderbaar. Onze community en alle mensen die geïnteresseerd zijn in e-commerce bieden we formaten, die aan de ene kant expertise en zakelijk advies leveren, maar aan de andere kant ook afwisselende, menselijke ervaringen afbeelden in een digitale wereld,’ verklaart Hamann.

Shopware TV is op deze link te vinden: shopware.tv